چین: هرگز در انتخابات آمریکا مداخله نکرده و نخواهیم کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعای مقام‌های واشنگتن مبنی دخالت پکن در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت: ما هرگز در انتخابات ایالات متحده مداخله نکرده و نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا از نشریه گلوبال‌تایمز، لین جیان روز سه شنبه به ادعای برخی مقام های آمریکایی مبنی بر اینکه چین و برخی دولت ها، شهروندان آمریکایی‌ را در جهت پیشبرد منافع خود پیش از انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری در آمریکا به خدمت گرفته‌اند، پاسخ داد.

وی تصریح کرد: ما قاطعانه انتشار اطلاعات غلط برای لکه‌دار کردن دولت چین و تبدیل پکن به یکی از موضوعات انتخاباتی آمریکا را محکوم می‌کنیم.

لازم به یاآوری است که مقام های ارشد اطلاعاتی آمریکا با ادعای ایفای نقش بازیگران خارجی با هدف تاثیرگذاری در روند انتخابات ۲۰۲۴ در گزارشی تازه مدعی شدند که روسیه با استفاده از ناآگاهی برخی آمریکایی‌ها برای بازنشر اطلاعات نادرست و تبلیغات سیاسی خود بهره می‌برد.

مقام های واشنگتن در مورد آخرین تلاش‌ها برای شکل دادن به افکار عمومی ایالات متحده پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، مدعی شدند که کرملین از آمریکایی‌های ناآگاه و شرکت‌های روابط عمومی تجاری در روسیه برای انتشار اطلاعات نادرست استفاده می‌کند.

این هشدار پس از چند هفته پر فراز و نشیب در سیاست واشنگتن علیه چین و روسیه صادر می شود که آنها را مجبور به تجدید نظر در برخی تبلیغاتی سیاسی کرده است. مقام های اطلاعاتی ایالات متحده در عین حال اعلام کرده‌اند که باوجود این تغییر سیاست، پکن و مسکو هیچ اراده‌ای برای تغییر تبلیغات سیاسی علیه دموکراسی آمریکایی نشان نمی‌دهند.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه پنج نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

چین: باید به انتخاب مردم ونزوئلا احترام گذاشت

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین در واکنش به اظهارات برخی کشورها که صحت نتایج انتخابات ونزوئلا را زیر سوال می‌برند، اظهار داشت: همه باید به انتخاب مردم این کشور احترام بگذارند.

وی افزود: ما معتقدیم که دولت و مردم ونزوئلا این توانایی را دارند که به درستی به امور داخلی خود رسیدگی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha