رزمایش جهادگران فاطمی در آذربایجان‌غربی آغاز شد/ جهاد محرومیت‌زدایی

ارومیه- ایرنا- چهارمین رزمایش جهادگران فاطمی با رمز «یا ابا عبدالله الحسین (ع)» در راستای محرومیت زدایی و اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای در مناطق مختلف همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار این رزمایش گفت: هرکجا جهادی وارد میدان شدیم، پیروزی داشته ایم و کارها با موفقیت به پایان رسیده است.

سرهنگ تقی نجمی با بیان اینکه در گروههای جهادی شهید هم داده ایم، افزود: گروههای جهادی اقدامات بزرگ و کارهای ماندگاری در عرصه های مختلف انجام داده اند که هرکدام مایه مباهات است.

وی اضافه کرد: گروههای جهادی درصعب العبورترین مناطق حضور یافته و چند روز در آنجا مانده و اقدام به ساخت خانه برای مردم مناطق محروم کرده اند.

رزمایش جهادگران فاطمی در آذربایجان‌غربی آغاز شد/ جهاد محرومیت‌زدایی

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: مقرون به صرفه بودن، با کیفیت بودن پروژه و همچنین سریع عمل کردن سه مولفه ای هستند که همواره محور کار گروههای جهادی بوده است و براساس این سه مولفه عمل کرده اند.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: در برخی موارد سودی که از پروژه ها حاصل می شود نیز دوباره در کارهای جهادی هزینه می شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این آیین به ارائه گزارشی از اقدامات بسیج سازندگی پرداخت و گفت: توزیع بسته های غذایی در مناطق محروم، ذبح قربانی و توزیع بسته های بهداشتی در مناطق محروم از جمله اقدامات صورت گرفته است.

سرهنگ علی حیرانی ادامه داد: همچنین توزیع اقلام اساسی، برپایی ۶۰۰ ایستگاه صلواتی و اهدای خون از دیگر کارهای صورت گرفته در مناطق محروم است.

رزمایش جهادگران فاطمی در آذربایجان‌غربی آغاز شد/ جهاد محرومیت‌زدایی

وی به حرکت گروههای جهادی در زلزله خوی اشاره کرد و افزود: گروه های مختلف در این حادثه تلخ با تمام توان تلاش کرده و در حوزه های مختلف به کمک زلزله زدگان رسیده و اقدامات ماندگاری انجام دادند.

وی اضافه کرد: پروژه آبرسانی به شهرهای بوکان، سردشت، شاهین دژ و شوط با تلاش گروه های جهادی صورت گرفته و همچنین خانه های بهداشت و مراکز اروژانس در ارومیه و میاندوآب راه اندازی شده است.

سرهنگ حیرانی افزود: احداث سالن های ورزشی در ارومیه و خوی، احداث خانه محرومان، خانه عالم، احداث حمام روستایی و تجلیل از شبانان و گله داران از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رزمایش جهادگران فاطمی در آذربایجان‌غربی آغاز شد/ جهاد محرومیت‌زدایی

در این مراسم از گروههای جهادی فعال در حوزه های مختلف تجلیل به عمل آمد و در پایان نیز به صورت نمادین برخی از گروههای جهادی به مناطق مختلف اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، گروههای جهادی در آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۸حدود ۵۰۰ گروه بود که با استقبال جوانان این خطه رشد چند برابری یافته است که گامی در راستای ارائه خدمات به محرومان در این استان مرزی به شمار می رود.

برپایی نمایشگاهی از فعالیت های گروههای جهادی بخشهای مختلف همزمان با آغاز چهارمین رزمایش جهادگران فاطمی از دیگر برنامه های این آیین بود.

رزمایش جهادگران فاطمی در آذربایجان‌غربی آغاز شد/ جهاد محرومیت‌زدایی

چهارمین رزمایش جهادگران فاطمی با حضور هزار گروه جهادی در بیش از ۲۰ عرصه تخصصی برگزار می شود و این گروه ها تا ۱۹ مرداد ماه سال جاری خدمات رایگان به مردم خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha