۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85553202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت ۴۲ فلسطینی در «خان‌یونس»/شیوع بیماری‌ هپاتیت در نوار غزه

تهران-ایرنا- منابع خبری از شهادت ۴۲ فلسطینی در مناطق شرقی شهر «خان‌یونس» و گسترش بیماری‌ها در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، سازمان دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد: بعد از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از مناطق شرقی خان‌یونس، اجساد ۴۲ شهید فلسطینی در منطقه «بنی سهیلا» را خارج کردیم.

این سازمان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که اجساد باقی مانده در منطقه بنی سهیلا را نیز خارج کنیم. اکنون تمام راه‌ها بسته و ۹۰ درصد زیرساخت‌ها نابود شده است.

سازمان یاد شده ادامه داد: تا این لحظه ۲۰۰ گزارش مفقودی در شرق خان‌یونس به دست ما رسیده است. رژیم اشغالگر اجازه نداد که افراد مجروح را منتقل کنیم و این امر منجر به فوت و تجزیه اجساد آن‌ها شد؛ کاری که مغایر با حقوق و قوانین اساسی است.

از سوی دیگر، آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) اعلام کرد که حدود ۴۰ هزار گزارش مبنی بر بیماری التهاب کبد یا هپاتیت در نوار غزه از زمان آغاز جنگ تاکنون به دست ما رسیده، به عبارت دیگر در هر هفته ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر به بیماری هپاتیت مبتلا می‌شوند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اخیرا اعلام کرد که فلج اطفال در این منطقه به دلیل فروپاشی نظام بهداشتی و درمانی شیوع یافته است.

این وزارتخانه روز دوشنبه تأکید کرد که شیوع فلج اطفال، تهدیدی برای اهالی نوار غزه و کشورهای مجاور و همچنین شکست برنامه های ریشه کنی فلج اطفال است.

آنروا نیز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه در شرایط غیرانسانی زندگی می‌کنند تا جایی که دسترسی به آب بسیار محدود شده و وضعیت سیستم فاضلاب نیز بحرانی است و این امر منجر به افزایش عفونت‌های پوستی و بیماری‌های دیگر می‌شود.

این آژانس تاکید کرد: نوار غزه نیاز به کمک‌های انسانی بیشتر و ارسال منظم سوخت برای فراهم کردن آب تمیز دارد. این منطقه همچنین به لوازم بهداشتی از جمله صابون نیاز دارد.

رژیم صهونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تجاوز گسترده و بی سابقه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که در نتیجه حملات وحشیانه زمینی، دریایی و هوایی این رژیم، بیش از ۳۹ هزار نفر شهید و ده ها هزار تن دیگر زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha