دانش‌آموزان براساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت زندگی کنند

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش در پیامی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما که اکنون در اوان نوجوانی و جوانی قرار دارید، بکوشند مسیر زندگی خود را بر اساس آموزه‌های نورانی قرآن مجید و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) ترسیم کنید.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی روز سه شنبه در پیامی به مناسبت بیست و نهمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: قرآن کریم سرچشمه تمام حقایق و معارف اسلامی است که به‌تدریج بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل گشت و ضمن پاسخگویی به تمام نیازمندی‌های جامعه بشری، طریق سعادت و هدایت انسان را ترسیم می‌کند.

وی افزود: یکی از وظایف نبی مکرم اسلام (ص) تبیین آیات الهی قرآن کریم بود، ولی آن حضرت برای پس از خود نیز عترت را در کنار قرآن توصیه فرمود که در حدیث «ثقلین» مشهور است و فرمودند: «من از میان شما می‌روم و دو چیز گرانبها برای شما به یادگار می‌گذارم، یکی از آنها کتاب خدا است و دیگری اهل‌بیت و عترت (ع) من؛ اینها هرگز از هم جدا نمی‌شوند و مادامی که شما به این دو یادگار تمسک بجویید، هرگز گمراه نخواهید شد.»

وزیر آموزش و پرورش در این پیام خطاب به دانش‌آموزان عنوان کرد: عزیزان من! شما که در اوان نوجوانی و جوانی قرار دارید بکوشید مسیر زندگی خود را بر اساس آموزه‌های نورانی قرآن مجید و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) ترسیم کنید، در مسائل زندگی و چالش‌های پیش‌رو از این دو گوهر یاری جویید؛ به اقامه نماز اهمیت دهید؛ که فرمود: «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَر»ِ؛ «حقیقتاً نماز، انسان را از کارهای زشت و ناشایست بازمی‌دارد.»

صحرایی با بیان اینکه نماز کلید تمام موفقیت‌های انسان است، گفت: نماز معراج مؤمن محسوب می‌شود. دانش‌آموزان عزیزم! این رابطه با پروردگار را تقویت کنید؛ چه بسیار نوجوانان و جوانانی بودند که ره صدساله را یک‌شبه پیمودند، آنان در نبرد با باطل حماسه آفریدند و عاشقانه و عارفانه با حضرت حق مناجات کردند و غایت آنها رضای حق تعالی بود.

به گزارش ایرنا، بیست و نهمین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد ویژه دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان، در رشته‌های مفاهیم، قرائت و رشته‌های آوایی (حفظ عمومی و حفظ ویژه) و قرائت از هفتم مرداد ماه در تبریز، آغاز شده و تا دهم مرداد ماه ادامه دارد.

در این دوره از مسابقات ویژه دانش‌آموزان دختر بوده و ۲۷۶ شرکت‌کننده تا دهم مرداد ماه در رشته‌های قرآنی متعدد به رقابت با یکدیگر می پردازند.

بیش از ۴۰۰ نفر اعم از شرکت کننده دختر و سرپرست از ۳۰ استان کشور در این دوره از مسابقات قرآنی سمپاد حضور دارند که ۱۸۶ نفر در رشته مفاهیم و ۹۰ نفر در رشته‌های آوایی، رقابت می‌کنند.

مسابقات قرآنی سمپاد پسران نیز از ۱۴ تا ۱۷ مرداد ماه با حضور بیش از ۴۰۰ نفر شرکت کننده و سرپرست برگزار می‌شود و ۱۹۰ نفر در رشته مفاهیم و ۹ نفر هم در رشته‌های آوایی رقابت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha