هرمزگان سه نیروگاه اتمی، خورشیدی و دیزلی در حال ساخت دارد

بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: عملیات اجرایی سه نیروگاه اتمی، خورشیدی و دیزلی به منظور تامین برق مورد نیاز استان و به تبع آن کشور، در هرمزگان در حال اجرا است.

عادل شهرزاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک به ظرفیت پنج هزار مگاوات در بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به دو نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیزلی و ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی، گفت: پروژه های نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیزلی با اعتبار چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال در هرمزگان درحال اجرا است.

شهرزاد اضافه کرد: همچنین ساخت ۸۷۰ مگاوات نیروگاه جدید و تکمیل ۲ واحد نیروگاهی با ظرفیت ۳۴۹ مگاوات تا پایان سال و ساخت و راه اندازی نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های پیشران استان در حوزه انرژی بوده است.

وی افزایش ظرفیت پست های انتقال و فوق توزیع برق استان را از طرح های پیشران در حوزه انرژی دانست و عنوان کرد: افزایش ظرفیت پیست های انتقال و فوق توزیع ۲ هزار و ۲۹۳ مگاولت آمپر با اعتبار ۶۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و همچنین سه هزار و ۵۵ مگاولت آمپر پست های انتقال و فوق توزیع با اعتبار ۷۹ هزار میلیارد ریال از دیگر طرح های پیشران در حوزه انرژی است که در حال احداث است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت خطوط انتقال و فوق توزیع برق استان هرمزگان، گفت: طرفیت خطوط انتقال و فوق توزیع ۲۱۴ کیلومتر با اعتبار ۷۹ هزار میلیارد ریال افزوده شده و ۶۲۷ کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع با اعتبار ۳۰ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های پیشران حوزه انرژی هستند که در حال احداث است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha