۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85553431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قانونگذار آلمانی: استقرار موشک‌های آمریکایی خطر جنگ را برای برلین افزایش می‌دهد

تهران-ایرنا- یک قانونگذار ارشد آلمانی، از «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان به دلیل تصمیمش برای قرار دادن موشک‌های آمریکایی در این کشور بدون مشورت با بوندستاگ (پارلمان آلمان) انتقاد کرد و گفت که استقرار موشک‌های آمریکایی خطر جنگ را برای برلین افزایش می‌دهد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، امیره محمدعلی یکی از روسای ائتلاف «بوندیس صحرا واگنکنشت» (BSW) در مصاحبه با روزنامه آلمانی «راینیشه پست» اظهار داشت: اولاف شولتس نباید با کنار گذاشتن پارلمان [آلمان] چنین تصمیم همه‌جانبه‌ای می‌گرفت. از همه‌ اینها گذشته، ما در مورد اقدامی صحبت می‌کنیم که خطرات جنگ را برای آلمان چند برابر می‌کند.

به گفته این قانونگذار آلمانی، اقدام برای استقرار موشک‌های آمریکا در خاک آلمان گام دیگری به سوی تشدید تنش‌های نظامی است.

محمدعلی از جمله اعضای حزب چپ «سارا واگنکنشت» که رهبرش مخالف تحریم‌های ضد روسیه و ارسال تسلیحات به کی‌یف است، افزود: این روندی بسیار خطرناک است که دولت آلمان باید آن را رد کند.

بر اساس این گزارش، یوهان وادفول معاون رئیس فراکسیون اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) و اتحادیه سوسیال مسیحی (CSU) در بوندستاگ (مجلس آلمان) نیز در حالی که خود از استقرار موشک‌های ایالات متحده حمایت می‌کند، گفت: بدون شک، بوندستاگ باید این موضوع را مورد بحث قرار دهد. دولت آلمان در این مورد به طور پنهانی ارتباط برقرار کرد.

پیش از این، آمریکا و آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند که واشنگتن برای نشان دادن تعهد خود به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

در همین حال، صدراعظم آلمان طرح استقرار موشک های دوربرد آمریکا در کشورش را ستود و اعلام کرد که این موضوع به طور کامل با راهبرد بازدارندگی آلمان هم‌خوانی دارد.

وی در جریان نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن به خبرنگاران گفت: این تصمیم مدت ‌ها در حال بررسی بود و برای افراد دخیل در امور صلح و امنیت شگفت‌انگیز نیست.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به تازگی خاطرنشان کرد که اگر واشنگتن موشک‌های دوربرد در آلمان مستقر کند، روسیه نیز موشک‌های مشابهی را در فاصله‌ای از غرب مستقر خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه به واشنگتن هشدار داد که مسکو، پایبندی خود به تعلیق یکجانبه استقرار تسلیحات ضربتی میان‌برد و با برد کوتاه‌تر را در صورت مستقر شدن موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان متوقف خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha