۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85553434
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دادستان: ۲۷۰ چاه بدون کنتور در اسدآباد شناسایی شد

همدان-ایرنا- دادستان اسدآباد گفت: ۲۷۰ چاه آب کشاورزی بدون کنتور در اسدآباد شناسایی و ۳۵ چاه پلمب و مسدود شد.

امید کاویار روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با کسانی که انشعابات غیر مجاز آب، برق و گاز داشته باشند بدون مماشات و براساس قانون مجازات، برخورد قضایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۲ قانون اساسی، دست کاری کنتور جرم محسوب شده و علاوه بر خیانت به اداره مربوطه، پرونده قضایی در دادسرا تشکیل و با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

دادستان اسدآباد افزود: ادارات خدمات رسان وظیفه دارند این افراد را به دستگاه قضایی معرفی کنند و اگر اداره ای کوتاهی کند ترک فعل محسوب شده و با اداره مذکور برخورد خواهد شد.

کاویار بیان کرد: بر اساس ماده ۴۵ قانون عادلانه توزیع، اداره آب وظیفه دارد چاه های غیر مجاز و چاه هایی که کنتور هوشمند ندارند را شناسایی کند.

وی ادامه داد: در شهرستان اسدآباد هزار و ۱۰۰ چاه آب کشاورزی وجود دارد که از این تعداد ۸۳۰ چاه کنتور هوشمند دارند و مابقی مالکان چاه ها طی فرصت کوتاهی که به اداره آب و برق داده ایم موظف هستند کنتور هوشمند را نصب کنند.

دادستان اسدآباد در خصوص کشت دوم نیز گفت: با توجه به بحران آب در دشت اسدآباد کشت دوم در شهرستان ممنوع است و برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب روزانه پنج ساعت برق چاه کشاورزان قطع می شود.

شهرستان اسدآباد با ۱۰۷ هزار جمعیت در فاصله ۴۵ کیلومتری همدان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha