تشویق رئیس‌جمهور توسط نمایندگان جبهه مقاومت

تهران ـ ایرنا ـ «مسعود پزشکیان» در مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس‌جمهور نسبت جنایات رئیس رژیم صهیونیستی در غزه واکنش نشان داد و همین تشویق شدید میهمانان از جبهه مقاومت را در پی‌داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود پزشکیان عصر امروز پس از آنکه در صحن علنی مجلس و در چهاردهمین دوره مراسم تحلیف در برابر نمایندگان مجلس سوگند یاد کرد که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته است، به‌کار گیرد، در سخنانی به تشریح دیدگاه و برنامه‌های دوت چهاردهم در حوزه سیاست داخلی و سیاست خارجی پرداخت.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که سلاح‌های کودک‌کُشان غزه را تامین می‌کنند، نمی‌توانند به دیگران درس انسانیت بدهند، گفت: هیچ کس در دنیا نمی‌پذیرد رئیس رژیمی که در غزه بر سر زنان و کودکان بمب می‌ریزد مورد تشویق قرار گیرد 

رئیس‌جمهور اظهار کرد: گویا برای برخی از مدعیان تمدن، حقوق اساسی انسان‌ها بر اساس رنگ پوست، زبان و دین آن‌ها سنجیده می‌شود. بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند 

پزشکیان با بیان اینکه نمی‌توان نام خود را انسان گذاشت اما در برابر جنایات صهونیست‌ها سکوت کرد گفت: ما خواهان جهانی هستیم که مردم فلسطین از چنگ اشغال و نسل‌کشی رها شده‌باشد.

وی در ادامه بیت معروف سعدی را خواند و گفت:

«بنی آدم اعضایِ یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنتِ دیگران بی‌غمی

نشاید که نامت نهند آدمی»

این بخش از سخنان رئیس‌جمهور مورد استقبال نمایندگان جبهه مقاومت قرار گرفت و او را تشویق پیاپی کردند.

حمایت رئیس‌جمهور از فلسطین باعث شد که شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «درود بر فلسطین» در مجلس طنین‌انداز شود.



 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha