کاهش ۳۰ درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان افزود: این کاهش فوتی‌های تصادفات در استان بسیار قابل توجه بوده و به معنای این است که اگر حضور کاربران جاده‌ای با رعایت ضوابط فنی و مقررات رانندگی انجام شود و دستگاه‌های متولی نیز به وظایف خود عمل کنند، می‌توانیم بسیاری از این مخاطرات را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: بررسی ایمنی جاده‌های استان جزو ماموریت‌های کمیسیون ایمنی راه‌هاست و با توجه به اینکه در آستانه مراسم باشکوه اربعین حسینی و اعزام مواکب و زائران به مرز خروجی از کشور همچنین سفرهای تابستانی و پایان ماه صفر قرار داریم آمادگی دستگاه‌های متولی ایمنی جاده‌های استان در جلسه امروز کمیسیون رصد و پایش شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی مهمترین علل عمده تصادف جاده‌ای در این استان را انحراف به چپ، سبقت و سرعت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: اگر رانندگان دقت بیشتری نسبت به رعایت قوانین رانندگی داشته باشند، آمار حوادث رانندگی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم و موثر در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها، حضور پلیس به ویژه تقویت گشت‌های کنترل نامحسوس در سطح جاده‌ها است.

عباس‌زاده گفت: در این خصوص مصوب شد طرح ویژه‌ای را اداره کل راهداری و پلیس راه استان تدوین کنند تا طبق آن با افزایش گشت‌های نامحسوس حضور پلیس را در جاده‌های استان تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای طرح ویژه افزایش گشت‌های نامحسوس پلیس در جاده‌های خراسان جنوبی در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۳ شاهد تغییر معنادار در ارتقای ایمنی و کاهش تلفات حوادث رانندگی باشیم.

هفت نقطه پرحادثه رفع شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مصوب در استان داشتیم که سال گذشته هفت مورد آن رفع شد و سه نقطه در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برطرف شود.

اسدالله جلال‌زاده افزود: جز این نقاط ۲۷ نقطه حادثه‌خیز دیگر در استان از محل اعتبارات ملی و استان اصلاح شده است.

وی از آمادگی استان برای انتقال زوار اربعین به مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور پیش فروش بلیط اتوبوس اربعین حسینی در استان از هفتم مرداد ماه آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود متقاضیان بلیت اتوبوس برای سفر اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: تاکنون ۲۳ نقطه پرتصادف در استان برای ایجاد استراحتگاه موقت شناسایی شده و عملیات اجرایی آن از جمله تامین زمین در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha