۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85553487
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معترضان در پایتخت پاکستان در محکومیت کشتار شیعیان «پاراچِنار» تجمع کردند

اسلام‌آباد - ایرنا - جمعی از فعالان سیاسی و مسوولان احزاب شیعه در پایتخت پاکستان با برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به تداوم خشونت‌های مسلحانه در شهر «پاراچِنار» و به شهادت رساندن شیعیان، خواستار اقدام فوری دولت و نیروهای امنیتی این کشور برای کنترل اوضاع شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، تجمع اعتراضی مسوولان حزب مجلس وحدت مسلمین و فعالان گروه مذهبی دانشجویان امامیه عصر امروز در مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام‌آباد برگزار شد. معترضین همچنین اقدامات مسلحانه گروه‌های تکفیری علیه غیرنظامیان بی دفاع در شهر پاراچِنار را محکوم کردند.

معترضان در پایتخت پاکستان در محکومیت کشتار شیعیان «پاراچِنار» تجمع کردند

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه نیروهای افراطی و تکفیری‌ها، خواستار واکنش فوری دولت و ارتش پاکستان نسبت به اوضاع مخدوش شهر پاراچنار که طی سال‌های اخیر نیز حملات تروریستی متعددی علیه جامعه شیعه این منطقه رخ داده است، شدند.

سخنرانان گفتند که نزاع بر سر مالکیت زمین تبدیل به یک پدیده خطرناک فرقه‌ای شده و ما شاهد درگیری‌های شدید و مسلحانه عناصر افراطی علیه شهروندان بی دفاع هستیم.

شخصیت‌های پاکستانی حاضر در این تجمع تاکید کردند که عناصر تروریستی از تشدید ناآرامی‌ها در شهر پاراچنار سوء استفاده کرده و درصدد ضربه زدن به صلح و رواداری میان پیروان فرق مذهبی هستند.

معترضان در پایتخت پاکستان در محکومیت کشتار شیعیان «پاراچِنار» تجمع کردند

به گفته معترضان، مردم شهر پاراچنار همواره تحت ظلم و بی عدالتی قرار دارند و پدیده نگران کننده دیگر خیز تروریست‌ها و عناصر تکفیری برای دستیابی به اهداف شیطانی است.

براساس این گزارش، روزهای اخیر برخی از چهره‌های برجسته شیعه پاکستان اعلام کردند که اوضاع در پاراچنار عادی نیست و بیش از ۳۵ نفر عمدتا از شیعیان این منطقه طی درگیری‌های چند روز گذشته به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در همین حال صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان، ائتلافی متشکل از ۳۰ حزب سیاسی و مذهبی این کشور در بیانیه‌ای کشتار غیرنظامیان از سوی نیروهای افراطی در شهر پاراچِنار را محکوم کرد و گفت: برخی از عناصر درصدد تخریب فضای صلح و ثبات به ویژه سلب آسایش پیروان رواداری و خویشتنداری هستند.

معترضان در پایتخت پاکستان در محکومیت کشتار شیعیان «پاراچِنار» تجمع کردند

وی از دستگاه‌های امنیتی پاکستان، مسوولان دولت فدرال و دولت ایالتی خواست تا هرچه زودتر به وضعیت پاراچِنار رسیدگی کنند زیرا در غیر این صورت پیامدهای خطرناک آن به بی ثباتی در دیگر مناطق پاکستان و تشدید پدیده تروریسم منجر خواهد شد.

حدود ۲۲ درصد از جمعیت ۲۴۰ میلیون نفری پاکستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.

شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله کُرم که جمعیت عمده آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، در شمال غرب پاکستان قرار دارد و سال ۱۳۹۸‌ همراه با سایر بخش‌های مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخوا الحاق شد.

رخدادهای تروریستی توسط عناصر تکفیری و فرقه گرا که در سال‌های اخیر غیرنظامیان بی‌دفاع در این منطقه را هدف قرار داده باعث شد تا محدودیت‌های سختی در شهر پاراچنار اعمال شود.

پیشتر در فضای مجازی اخباری از موارد کشتار شیعیان این منطقه در روزهای گذشته منتشر شده بود.
روابط عمومی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرده بود که طی یک هفته درگیری در پاراچِنار دست کم ۴۰ نفر از شیعیان شهید شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha