سه هزار دستگاه خودرو در بخش حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: حدود سه هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در بخش حمل و نقل عمومی در استان کار جابجایی مسافران را عهده دار هستند.

به گزارش ایرنا، ایرج دست نشان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به جابجایی بیش از ۳۴۹هزار مسافر در تیرماه امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان، افزود: جابجایی این تعداد مسافر در قالب ۴۳ هزار و ۶۱۸ سفر صورت گرفته است که نسبت به مدت زمان سال گذشته نزدیک به ۲۲درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری در آذربایجان غربی، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹۷ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه مینی بوس و هزار و ۴۹۳دستگاه سواری با سه هزار و ۴۲۵ راننده دارای کارت هوشمند فعال، تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در حال ارائه خدمات به مسافرین هستند.

دست نشان با اشاره به مزایای استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی، اظهار کرد: استفاده از این ناوگان علاوه بر کاهش ترافیک، کاهش هزینه های حمل ونقل، کاهش آلودگی هوا ، موجب اشتغال و توسعه پایدار می شود.‍

وی با اشاره به اختصاص ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای لکه گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی گفت: اجرای ۱۵۰ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان در سالجاری محقق شده است.

دست نشان افزود: بر این اساس عملیات لکه گیری و روکش در ۳۹.۵ کیلومتر در راه های اصلی، ۵۰.۵ کیلومتر در راههای فرعی و ۶۰.۱ کیلومتر در راه های روستایی اجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha