سرویس مخفی آمریکا سخنرانی ترامپ در نشویل را برای مدت کوتاهی به تعویق انداخت

نیویورک - ایرنا- سرویس مخفی آمریکا در پی سوء قصد ناکام به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، سخنرانی او را در نشویل واقع در ایالت تنسی برای مدت کوتاهی به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد: سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در نشویل واقع در ایالت تنسی، در روز شنبه توسط سرویس مخفی به دلیل یک نگرانی امنیتی دیگر برای مدت کوتاهی به تعویق افتاد.‌ این اقدام تنها دو هفته پس از اینکه ترامپ از یک سوء قصد در تجمعی در پنسیلوانیا جان سالم به در برد، رخ داد.

سخنگوی سرویس مخفی آمریکا تایید کرد که ترامپ قصد داشت بعدازظهر شنبه در داخل مرکز شهر موسیقی برای کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ روی صحنه برود، اما ماموران سرویس مخفی او را مجبور کردند این سخنرانی را به تعویق اندازد.

به گفته مقامات دو شرکت کننده به دلیل رعایت نکردن پروتکل های ورود به محل، از مکان سخنرانی ترامپ اخراج شدند.

این مقامات فزودند، سرویس مخفی آمریکا به رئیس جمهور سابق این کشور گفتند که صبر کند تا این دو نفر پیدا شوند و پس از آن برای سخنرانی روی صحنه برود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۴ نیز ۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت و مجروح شد.ترامپ از این تیراندازی جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.

به دنبال تیراندازی به ترامپ در یکی از گردهمایی‌های تبلیغاتی خود در شهر «باتلر» ایالت پنسیلوانیا، سرویس مخفی آمریکا با سوالات زیادی در رابطه با نحوه دسترسی فرد مسلح به پشت بام ساختمانی که به وضوح به محل استقرار ترامپ دید داشت، مواجه شده است. در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز اعلام کرد که هیچ‌کس به ستاد انتخاباتی وی درباره وجود مشکل امنیتی در آستانه گردهمایی در ایالت پنسیلوانیا هشدار نداده بود. ترامپ در یکی از اظهاراتش پس از جان بدر بردن از حادثه تیراندازی که به گوش او آسیب رساند، گفته بود: الان باید مرده بودم و پزشک بیمارستان جان بدر بردن من را معجزه خواند!

روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز گزارش داد که مقامات ارشد سرویس مخفی ایالات متحده بارها درخواست‌های تیم امنیتی ترامپ برای نیروی انسانی و تجهیزات بیشتر در رویدادهای قبل از سوء قصد ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) را رد کردند.

«کیمبرلی چیتل» رئیس سرویس مخفی آمریکا به دلیل شکست در جلوگیری از سوء قصد به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ استعفا داد. او گفته بود: «با قلبی مملو از درد» استعفا می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha