۹ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85553582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با یهودیان «حریدیم» در تل‌آویو

تهران- ایرنا- پلیس رژیم اشغالگر قدس با صهیونیست های افراطی موسوم به حریدیم که تلاش می کردند از برگزاری یک کنفرانس درباره پیوستن آنها به ارتش رژیم اشغالگر جلوگیری کنند، درگیر شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در این باره گزارش داد صدها تن از صهیونیست های حریدیم تجمعی را در مقابل سالن برگزاری کنفرانس ها در تل آویو برگزار کردند.

در این سالن، کنفرانسی درباره بررسی زمینه های الحاق این گروه از صهیونیست ها به نیروهای ارتش رژیم اشغالگر برگزار و پیرامون این موضوع گفت وگو و تبادل نظر صورت می گرفت.

تظاهرکنندگان تلاش کردند با دراز کشیدن در مسیر ورودی این سالن، از حضور شرکت کنندگان در کنفرانس جلوگیری کنند.

معترضان افراطی همچنین شعار «کشته می شوید ولی وارد کنفرانس نخواهید شد» سردادند.

پس از آن، درگیری هایی بین این گروه از صهیونیست ها و پلیس رژیم صهیونیستی درگرفت و پلیس با گذاشتن موانع فلزی اقدام به بستن ورودی این سالن کرد.

پلیس رژیم اشغالگر، همچنین برای کنترل افراطیون صهیونیست اقدام به فراخواندن شمار بیشتری نیروی نظامی کرد.

موضوع خدمت نظامی حریدی‌ها از جمله پیچیده ترین مشکلاتی است که رژیم صهیونیستی از زمان اعلام موجودیت جعلی خود با آن مواجه بوده و این امر، باعث ایجاد مشکلات سیاسی بزرگی بین جریانات سیاسی راست‌گرا و چپ‌گرای این رژیم و شکاف‌های عمیقی بین صهیونیست‌های سکولار و ارتدوکس حریدی در سرزمین‌های اشغالی شده است.

حریدی‌ها به خدمت وظیفه نمی‌روند و عمر خود را در مدارس دینی می‌گذارنند. سکولارها و چپگرایان خواستار وادار کردن آنها به خدمت وظیفه اجباری هستند و راست‌گرایان ضمن دفاع از آنها، در تلاش برای ممانعت از این امر هستند.

اخیرا با توجه به تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه، قانونی برای الزام رفتن حریدی ها به خدمت وظیفه اجباری تصویب شد که با خشم و اعتراض حریدیها و خاخام های حامی آنها روبه رو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha