ترمینال ریلی آستارا بیش از ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

آستارا - ایرنا - مجری طرح بین‌المللی ترمینال ریلی آستارا گفت: از خرداد سال ۱۴۰۲تاکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ترمینال ریلی از ۴۱ درصد به ۷۱ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، سیداسد رضوی‌زاده شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در قرارداد منعقده بین ایران و جمهوری آذربایجان خط ریلی یک هزار و ۴۰۰ متر، پل ریلی و ۳۵ هکتار زمین با قرارداد ۶۰ میلیون دلاری تعریف شده است.

مجری طرح بین‌المللی ترمینال ریلی آستارا اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل این پروژه بین المللی مصالح مربوط به آن است که در راستای تامین مصالح با تنگناهایی روبرو هستیم و این پروژه قریب به ۲ میلیون متر مکعب مصالح نیاز دارد.

وی ادامه داد: ساخت سکوهای باری با ظرفیت ۹۱هزار مترمربع، ترمینال غلات با ظرفیت ۳۰ هزار تن، هشت دستگاه پل و ریل‌گذاری ۱۶ کیلومتری از جمله بخش‌های این ترمینال ریلی است که بیش از ۷۰درصد این بخش‌ها انجام شده است.

رضوی‌زاده بیان کرد: در این پروژه برای حدود ۴۰۰نفر اشتغال‌زایی شده است که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها بومی هستند و هم اکنون به ۱۰۰ نیروی کاری در بخش‌های مختلف پروژه نیاز است و حقوق و مزایای آن‌ها بر اساس قانون کار پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: از ادارات صمت، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست درخواست داریم با هماهنگی و همکاری فرمانداری در راستای تامین مصالح رودخانه‌ای از رودخانه مرزی آستاراچای و مصالح کوهی با حذف پیچ‌های محور آستارا-اردبیل، این پروژه بین المللی را همراهی کنند و پیمانکار پروژه هم آماده هر نوع همکاری در جهت تعریض محور آستارا-اردبیل است.

مجری طرح بین‌المللی ترمینال ریلی آستارا اضافه کرد: پل روگذر روبروی ترمینال ریلی هم به عنوان بزرگترین پل روگذر برون شهری گیلان با ۹۰۰ متر طول و ۳۰متر عرض و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال ساخت است و در صورت تامین مصالح این پروژه ظرف هشت ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۷۰ درصد صادرات ریلی کشور از طریق راه آهن آستارا انجام شده است و با توجه به ظرفیت و موقعیت این طرح، افزایش صادرات تا سقف ۲ میلیون‌ تن در سال هدف‌گذاری شده است.

رضوی‌زاده اعلام کرد: از خرداد ۱۴۰۲ تاکنون برابر با ۶ سال قبل از آن، پروژه ترمینال ریلی پیشرفت فیزیکی چشمگیر داشته است و از دستگاه‌های متولی انتظار داریم با توجه به اهمیت بین المللی این طرح و نقش آن در رونق کریدور شمال-جنوب نهایت همکاری را با ما داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha