دادستانی: ۷۵ هزار دستگاه خودرو در ارگ جدید بم انباشت شده است

کرمان - ایرنا - باوجود اینکه هرروز در گوشه و کنار کشور شاهد انتقاداتی نسبت به تحویل دیر موقع خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی ارگ جدید بم هستیم دادستان بم می‌گوید: ۷۵ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ مدیران خودرو انباشت (دپو) شده که از این میزان ۴۰ هزار دستگاه به مردم فروخته شده اما ترخیص نشده است.

به گزارش ایرنا، دادستان و اعضای شورای تامین شهرستان بم روز سه شنبه از هفت پارکینگ مدیران خودرو که هر پارکینگ افزون بر ۱۰ هزار خودرو در آن دپو شده بازدید کردند.

دادستان بم در حاشیه این بازدید گفت: ۷۵ هزار خودرو در پارکینگ‌های شرکت های خودروسازی این شهرستان دپو(انبار) شده که از این میزان بیش از ۴۰ هزار دستگاه متعلق به مردم است که پول آن را پرداخت کرده اما به‌دلیل مشکلاتی هنوز ترخیص نشده‌اند.

بهنام جعفری زاده افزود: پلاک تعدادی از خودروهای فروخته شده که در پارکینگ دپو شده صادر شده اما این خودروها متاسفانه هنوز به هر دلیلی ترخیص نشده است.

وی عنوان کرد: پس از این بازدید به طور قطع نشستی با مسئولان خودروسازی و سازمان‌ها و اداراتی که در این زمینه مسیولیت دارند، خواهیم داشت و دستورات لازم جهت ترخیص این خودروها صادر خواهد شد.

دادستان بم بیان کرد: شرکت‌ها، ادارات و یا سازمان‌هایی که در این قضیه اخلالی داشته باشند یا به گونه‌ای بخواهند سنگ‌اندازی کنند برای آنها پرونده قضایی تشکیل می شود و برخورد قضایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری ترخیص خودرو صورت نگرفته و اگر هم صورت گرفته به‌صورت قطره‌چکانی بوده است.

جعفری زاده اظهار داشت: اکنون ۵۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های شرکت های خودروسازی دپو شده که متعلق به مردم هستند که تلاش می‌کنیم در زمان کوتاهی ترخیص شوند.

وی تاکید کرد: ترخیص این خودروها باتوجه به زیرساخت‌های موجود منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم زمان‌بر است.

زندگی ۲۰ هزار نفر وابسته به خودروها است

فرماندار بم نیز گفت: بسیاری از مردم افزون بر چهار ماه است که خودرو خریداری کرده‌اند، حتی سند هم به‌نام آنها صادر شده است اما هنوز خودرویی دریافت نکرده اند.

محمد برزنگ افزود: نزدیک به ۲۰ هزار کارگر در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم مشغول به‌کار هستند و زندگی آنان وابسته به فروش این خودروها است.

برزنگ با اشاره به اینکه ورود خودروهای دست دوم در کشور مطرح شده است یادآور شد: حدود ۷۰ هزار خودروی باکیفیت و تولید داخلی در شهرستان بم وجود دارد که از این میزان ۴۰ هزار دستگاه به فروش رفته اما این خودروها با مشکل ترخیص مواجه شده است.

فرماندار بم اضافه کرد: پیگیری های لازم را از طریق نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت به عمل می آوریم و رییس کل گمرک نیز قول داده‌اند که این مشکل تسهیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha