هموارسازی مسیر اشتغال ۴۰۰ مازندرانی با آموزش‌های مهارتی

ساری-ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از اشتغالزایی ۴۰۰ نفر از مردم این استان بواسطه طی کردن دوره های آموزش مهارتی در چهار ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش ایرنا ، ‌ سید حسین درویشی روز چهاشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت در ساری افزود: براساس نتایج سامانه رهگیری مهارت آموزان مشخص شد این تعداد افراد که آموزش های فنی و حرفه ای فراگرفتند زمینه اشتغالزایی برایشان فراهم شود.

وی در تشریح فعالیت های انجام شده این اداره کل در چهارماهه امسال توضیح داد: در این مدت صدور مجوز موافقت نامه اصولی برای تاسیس مراکز جوار کارگاهی به تعداد ۲ واحد، ‌آموزش مشاغل خانگی به تعداد ۹۰۸ نفر، ‌ تکمیل و تجهیز کارگاه های آموزشی به تعداد ۱۴ کارگاه، ‌آموزش فناوری های نوین منطبق با مشاغل نو به تعداد ۵۴۰ نفر دوره انجام شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد:‌ همچنین در این مدت مهارت آموزشی در محیط کارگاهی به تعداد هزار و ۹۴۵ نفر دوره، ‌ارائه خدمات کارآفرینی به مهارت آموختگان به تعداد ۲۱۶ نفر انجام شد.

وی ادامه داد: تعهد آموزشی امسال این نهاد در بخش دولتی پنج میلیون و ۸۲۳ هزار نفر است که تاکنون ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۵۹ نفر ساعت آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه شد.

هموارسازی مسیر اشتغال ۴۰۰ مازندرانی با آموزش‌های مهارتی

درویشی اظهار کرد: در بخش‌ دولتی آموزشهای فنی و حرفه ای مازندران به تفکیک در مراکز ثابت شهری ۲ هزار و ۹۴۲ نفر دوره، دانش آموزان هزار و ۲۵۵ نفر دوره با هدف انتخاب شغلی متناسب با نیاز بازارکار، بنگاه های اقتصادی ۱۴۳۳ نفر دوره، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی ۳۰۳ نفر دوره در راستای مهارت افزایی دانشجویان، در بخش پادگان ۱۶۷۷نفر دوره در راستای تفاهم نامه با نیروهای مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه ۱۳۴۸ نفر دوره با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، در چهار ماهه اول سال جاری توسط این اداره کل ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه های مازندران یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل را پوشش آموزشی گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز به ۶۹۸ نفر دوره در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

وی افزود: زندانیان ۹۷۹ نفر دوره جهت کمک به بازگشت آنها به جامعه و ادامه زندگی سالم، مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۲۰۲۵ نفر دوره، سکونتگاه‌های غیر رسمی ۱۳۷ نفر دوره و در مجموع ۱۲ هزار و ۷۸۹ نفر دوره در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزش‌های رایگان مهارتی در چهار ماهه اول سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

هموارسازی مسیر اشتغال ۴۰۰ مازندرانی با آموزش‌های مهارتی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha