تفاهمنامه اقتصادی شرکت پدیده با یک شرکت سرمایه گذار چینی امضا شد

مشهد-ایرنا- تفاهمنامه اقتصادی میان شرکت پدیده با شرکتی سرمایه گذار از کشور چین در محل شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده در شاندیز امضا شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره بردای و فروش پدیده شاندیز روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این تفاهمنامه، کنسرسیومی به محوریت یک شرکت بین‌المللی از چین تشکیل می شود که معادل یک و نیم میلیارد دلار را برای تکمیل و اتمام ۲ پروژه شرکت بین المللی پدیده در شهر شاندیز و جزیره کیش، تامین مالی(Finance) می‌کند.

پیام شیبانی افزود: مذاکرات و هماهنگیهای لازم در این زمینه در ۲ ماه گذشته انجام شده و نامه پذیرش تامین مالی نیز از سوی شرکت پدیده اعلام شده است.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه به طور رسمی مذاکرات انجام شده وارد فضای رسمی و دوره پیشبرد قرارداد و رسمیت بخشی به سرمایه گذاری گروه چینی می‌ شود و این قابلیت ایجاد می‌شود که ظرف ۶ ماه آینده قراردادهای لازم برای اجرای ۲ پروژه "شهر رویایی پدیده شاندیز" و "شهر افسانه ای پدیده کیش " بسته و اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و فروش پدیده شاندیز با بیان این که مدت زمان تکمیل ۲ پروژه با عقد قراردادهای بعدی تعیین خواهد شد گفت: هم اکنون میزان پیشرفت فیزیکی "شهر رویایی پدیده شاندیز" ۵۵ درصد و "شهر افسانه ای پدیده کیش" ۹ درصد است که با سرمایه گذاری خارجی در این زمینه هر ۲ پروژه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

شیبانی افزود: ۲ شرکت ایرانی به نامهای شرکت "سنو پارس" و "سابیر" نیز به عنوان پیمانکار و همکار با شرکت بین‌المللی چینی که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مهندسی کشور چین و تامین کننده مالی در روند اجرای پروژه های ناتمام است فعالیت خواهند کرد.

تفاهمنامه اقتصادی شرکت پدیده با یک شرکت سرمایه گذار چینی امضا شد

شرکتهای تابعه پدیده شاندیز شامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، شرکت بین‌المللی تجارت الکترونیک پدیده کیش (سهامی خاص)، شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز کیش (سهامی خاص)، شرکت پدیده پارسیان توس (سهامی خاص) و موسسه پشتیبانی سهام پدیده شاندیز هستند.

هم‌اینک گروه شرکتهای پدیده در قالب شش شرکت اصلی و ۲ موسسه وابسته در حال فعالیت است. این شرکت ۲ سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد. ۲ هزار نفر هم‌اینک در بخشهای مختلف پروژه‌های شرکت پدیده در شهر شاندیز واقع در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مشهد مشغول کار هستند.

نماد معاملاتی شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز هم در فهرست اوراق بهادار "بازار پایه فرابورس ایران" قرار گرفته و از اردیبهشت ۱۳۹۹ گشوده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha