۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85553824
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۹۵ میلیارد ریال وام مکانیزاسیون کشاورزی در گلستان پرداخت شد

گنبدکاووس- ایرنا- رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهادکشاورزی گلستان گفت: در راستای نوسازی، توسعه و ارتقای ضریب مکانیزاسیون و ماشین آلات و ادوات «دنباله بند» بخش کشاورزی استان، از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شد.

مریم برزنونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای نوسازی، توسعه و ارتقای ضریب مکانیزاسیون ماشین آلات بخش‌ کشاورزی گلستان شامل «زراعت و باغبانی، دام و طیور، شیلات و جنگل و مراتع»، پرداخت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پیش بینی شده که تاکنون ۷۲۰ میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد تسهیلات پیش بینی شده تخصیص یافت.

برزنونی، کارمزد تسهیلات پیش بینی شده خط اعتباری مکانیزاسیون درسال جاری را ۲۳ درصد اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته این کارمزد ۱۵ درصد بود که افزایش آن به ۲۳ درصد موجب گلایه‌ فعالان کشاورزی گلستان شده است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: کاهش کارمزد تسهیلات نوسازی ماشین آلات و ادوات دنباله‌بند بخش کشاورزی از مطالبات کشاورزان استان است.

وی با اشاره به وجود ۳۷ هزار دستگاه تراکتور و سه هزار دستگاه کمباین در گلستان گفت: هم اکنون ضریب مکانیزاسیون ماشین آلات و ادوات بخش کشاورزی این استان ۳.۳۲ اسب بخار است که طی ۱۱ سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

برزنونی یادآور شد: از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۲ و در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون بخش کشاورزی ۱۳ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد که از طریق آن و سهم آورده متقاضی و نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ۱۰ هزار دستگاه تراکتور و ۷۰۰ دستگاه کمباین جدید به ماشین آلات بخش کشاورزی گلستان اضافه شد.

استان گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت، ۶۶۷ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و ۲۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha