۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85553853
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ژنرال صهیونیست: ترور هنیه توان نظامی حماس را تضعیف نمی‌کند

تهران- ایرنا- ژنرال سابق ارتش و رئیس پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که این ترور تاثیر منفی بر توان نظامی حماس نمی گذارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «گئور آیلند» ژنرال سابق ارتش و رئیس پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اذعان کرد: ترور اسماعیل هنیه تغییری در توان نظامی حماس ایجاد نخواهد کرد.

از سوی دیگر، «یائیر گولان» رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی نیز به این ترور واکنش نشان داد و به سران این رژیم متذکر شد که اسیران صهیونیست هنوز در اختیار مقاومت فلسطین در نوار غزه هستند. او گفت: هنوز ۱۱۵ اسیر به خانه های خود برنگشته اند.

وی در عین حال مدعی شد که ترور هنیه و «فواد شکر» از مسئولان حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت «یک موفقیت امنیتی مهم» است. وی درحالی مدعی موفقیت آمیز بودن ترور فواد شکر است که حزب الله لبنان این ادعا را تایید نکرده است.

ساعاتی قبل، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است.

در بیانیه حماس آمده است: برادر مجاهد اسماعیل هنیه رهبر جنبش پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست‌ها به محل سکونتش در تهران به شهادت رسید.

پیش تر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: "با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند و علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. "

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha