۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85553892
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارخانه قند شیروان ۱۰۱ هزار تن چغندرقند پاییزه خریداری کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل کارخانه قند شیروان گفت: ۱۰۱ هزار تن چغندرقند پاییزه امسال از کشاورزان استان های گلستان و مازندران خریداری و تحویل این کارخانه شد.

صادق جایروندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۲۲ هزار تن چغندرقند پاییزه سال گذشته به کارخانه قند این شهرستان تحویل داده شد و امسال به خاطر برنامه ریزی دقیق انجام شده این میزان ۴.۵ برابر رشد داشته است.

وی افزود: قیمت مصوب هرکیلوگرم چغندرقند پاییزه، ۳۸ هزار ریال با عیار ۱۵.۸۳ و قیمت هر کیلوگرم شکر سفید تولیدی ۳۸۵ هزار ریال است.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان اضافه کرد: تولید شکر خام امسال سودآوری خوبی برای کارخانه داشته و هفت هزار و ۵۰۰ تن شکرخام وارد شده که پس از تصفیه به صورت شکر سفید به دست مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: شکر سفید تاکنون ۱۴ هزار تن تولید شده که تا پایان کار، پیش بینی آن ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن خواهد بود.

جایروندی تاکید کرد: ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در فصل بهره برداری کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، شرکت تولیدی قند شیروان فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

ظرفیت اسمی این کارخانه چهار هزارتن است که بعد از کارخانه پنج هزارتنی قند جوین، بزرگترین واحد تولیدی قند خراسان محسوب می‌شود.

براساس آمارهای موجود، میانگین تولید شکر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که خراسان شمالی با تولید سالانه ۱۱ هزار تن شکر، یک درصد شکر کشور را تولید می‌کند.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha