کشف میلیون‌ها قلم داروی غیرمجاز در شرق تهران و بازداشت مرد شیطان صفت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف احتکار حدود چهار میلیون قلم داروی غیرمجاز در شرق پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز چهارشنبه در این باره گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری داروی قاچاق خارجی در انبار داروخانه ای در محله حکیمیه تخلیه و دپو شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: در بازرسی از محل مشخص شد که کالاها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت نشده و اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است.

به گفته سرهنگ افشاری، کالاها شامل تعداد ۳میلیون و ۹۸۶ هزار و ۹۸۲ قلم دارو غیرمجاز بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی تاکید کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

سرهنگ افشاری با بیان اینکه مصرف کنندگان داروها و لوازم آرایشی بهداشتی غیرمجاز و قاچاق به دلیل انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم بودن، به انواع بیماری‌ها و امراض دچار می‌شوند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دستگیری فعال غیرمجاز ارزی در پایتخت

وی همچنین از دستگیری یک فعال غیرمجاز ارزی و کشف ۴۵۰ میلیارد ریال ارز خارجی خبر داد.

سرهنگ افشاری در این خصوص گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی در مبارزه با اخلال گران بازار ارز و در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت غیر مجاز ارزی توسط فردی در محدوده خیابان فردوسی تهران عوامل این پلیس، شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: تحقیقات اولیه نشان از این داشت، متهم در محل دفتر کارش که در پاساژی در محدوده خیابان فردوسی قرار دارد به خرید و فروش غیر مجاز ارز می پردازد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: تیمی از ماموران به نشانی متهم اعزام و موفق شدند وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بررسی های بیشتر از مخفگاه وی تعداد ۱۲۲ دلار امریکا و ۵۸ هزار و ۵۰ یورو در مجموع به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال کشف کردند.

وی ادامه داد: با تکمیل تحقیقات پلیسی و پی‌جویی های انجام شده متهم برای اخذ دستور قضایی به مرجع قضایی ارجاع شد.

رمز گشایی از ۵۰ فقره سرقت گوشی موبایل

همچنین فرمانده پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران از انهدام باند حرفه‌ای موبایل‌قاپی در ستارخان و شهرک غرب، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه ذاکری در این خصوص اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی با استفاده از موتورسیکلت در محدوده شهرک غرب و ستارخان، تیمی از کارآگاهان زبده پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی هویت ۲ سارق موتورسوار شدند و در ادامه با رصد شبانه روزی مخفیگاه متهمان را شناسایی و در نهایت طی یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ نفر را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

سرهنگ ذاکری گفت: در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که آنها سابقه کیف قاپی نیز دارند و در تحقیقات به ۵۰ فقره سرقت گوشی موبایل در محدوده شهرک غرب و ستارخان اعتراف کردند.

وی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده و برای شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

بازداشت مرد شیطان صفت

از سوی دیگر رییس پلیس آگاهی گفت: مرد جوانی که در پوشش مسافرکش اقدام به آزار و اذیت زن جوان کرده بود، به دام قانون افتاد.

سردار علی ولیپور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: چندی قبل زن جوانی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران رفت و گفت: در یکی از خیابان‌های تهران برای رفتن به خانه سوار بر یک خودروی عبوری پژو۲۰۶ شدم، در مسیر بودیم که ناگهان راننده یک دستمال آغشته به دارو روی صورتم گذاشت و بی‌هوش شدم، هنگامی که چشمانم را باز کردم پی بردم هدف آزار و اذیت قرار گرفتم.

وی افزود: کارآگاهان خیلی زود وارد عمل شدند و در نخستین گام دوربین‌های مداربسته خیابان موردنظر را هدف بازبینی قرار دادند که پلاک خودروی موردنظر شناسایی شد.

وی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی گسترده، هویت مرد شیطان‌صفت را شناسایی کردند و متوجه شدند که او در خانه‌ای در غرب استان تهران مخفی شده است که همین سرنخ کافی بود تا متهم در یک‌قدمی بازداشت قرار بگیرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: تیم جنایی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد شیطان‌صفت را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در جریان بازجویی‌های اولیه صراحتاً به جرم آزار و اذیت شیطانی زن جوان با شگرد مسافرکشی اعتراف کرد.

سردار گودرزی متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای سیر مراحل قانونی پرونده به زندان منتقل شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

سرقت در حین اسباب کشی

همچنین سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری راننده وانت پیکانی که تحت پوشش اسباب کشی، اثاثیه منزل را سرقت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ محمدرضا موسوی در تشریح این خبر بیان کرد: پیرو گزارش یکی از شهروندان مبنی بر سرقت اثاثیه منزل وی توسط راننده پیکان وانتی که اسباب کشی را بر عهده داشته، عوامل کلانتری ۱۵۱ یافت آباد جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی گفت: ماموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد پس از بررسی موضوع متوجه شدند که راننده وانت در آخرین نوبت بارگیری اسباب و اثاثیه اقدام به سرقت لوازم داخل وانت کردده و متواری شده است که با بهره گیری از شیوه های نوین پلیسی، موفق شدند هویت و مخفیگاه سارق را شناسایی کنند و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات ضربتی متهم را غافلگیر و دستگیر کنند.

سرهنگ موسوی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال و اثاثیه سرقتی کشف شد و به همراه متهم به کلانتری انتقال داده شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: متهم به جرم خود مبنی بر سرقت اسباب و اثاثیه منزل اعتراف کرده و اعلام داشت به دلیل مصرف موادمخدر اقدام به این سرقت کرده است.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده تحویل مقامات قضایی شد، توصیه کرد: برای اسباب کشی حتما از شرکت های باربری معتبر و دارای مجوز و رانندگان مورد اطمینان استفاده نمایند که شاهد این نوع از سرقت ها نباشیم.

کاهش سرقت خودرو و موتورسیکلت
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه تهران بزرگ، با اشاره به کاهش میزان سرقت خودرو و موتورسیکلت نسبت به سال قبل، گفت: این میزان کاهش سرقت قابل توجه است.

سرهنگ معظمی گودرزی در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت و اقدامات پیشگیرانه پلیس آگاهی، گفت: خوشبختانه عملکرد پلیس آگاهی در زمینه مبارزه و مقابله با سرقت خودرو و موتورسیکلت بسیار قابل توجه است به نحوی که در شهر تهران در مقایسه با سال گذشته این آمار نزدیک به ۹ ممیز ۷۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این میزان کاهش آمار فقط در شهر تهران و در بحث خودرو و موتورسیکلت بوده است.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: این عدد بسیار قابل توجه و مهم است چرا که سرقت خودرو و موتورسیکلت یکی از سرقت های سیار و سارقین این وسایل نقلیه نیز سیار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha