۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85553960
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هوای مرداد ماه چهارمحال و بختیاری ۲ درجه گرم‌تر شده است

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال میانگین دمای مرداد ماه استان نسبت به میانگین بلندمدت ۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده است.

معصومه نوروزی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش دمای هوای تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته اظهار داشت: به طور میانگین دما در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه میانگین بلندمدت ۱.۵ (یک و نیم) درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده است.

وی ادامه داد: افزایش دما در برخی ایستگاه‌های استان رکوردشکنی کرده است و همین موضوع که نشان از تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی هوا دارد می‌تواند تاثیرات زیادی بر محیط زیست، بخش کشاورزی و منابع آب بگذارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از تداوم استقرار توده هوای گرم در استان تا اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: آسمان استان در این مدت صاف تا کمی ابری در بعدازظهرها همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد است.

نوروزی تصریح کرد: همچنین در برخی نقاط استان احتمال غبار رقیق همراه با کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست و احتمال رگبارهای خفیف و موقتی در نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته لردگان با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه و بلداجی با کمینه دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha