ساختمان درب  خروجی و یگان حفاظت مرز پرویزخان به بهره برداری رسید

قصرشیرین - ایرنا - ۲ ساختمان درب خروجی صادرات و یگان حفاظتی و انتظاماتی مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین امروز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان استان کرمانشاه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در مراسم افتتاح این طرح گفت: برای ساخت ۲ ساختمان جدید با زیربنای ۳۱۷ متری حدود ۶۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد تا مشکل استقرار نیروهای گمرک در شرایط سخت مرزی کمتر شده و خدمت رسانی به تجار، پیله وران و بازرگانان نیز بهتر شود.

علی اصغر عباس زاده با اشاره به اهمیت کارکرد مرز پرویزخان در رونق اقتصادی منطقه اظهار کرد: پرویزخان از مرزهای راهبردی و مهم ایران است ضمن اینکه رتبه نخست ترانزیت کشور را کسب کرده و به جایگاه خود در سازمان جهانی گمرک نیز رسیده است.

وی گفت: روزانه به طور میانگین ۶۵۰ کامیون ترانزیت سوخت و ۵۰۰ دستگاه کامیون کالای صادراتی از پرویزخان به عراق انجام می‌شود که این حجم از مبادلات تجاری نیازمند زیرساخت‌ مناسب است.

محمد نجفی فرماندار قصرشیرین هم در این مراسم گفت: این شهرستان با ۲ مرز مهم و استراتژیک پرویزخان و خسروی در ۲ بخش اقلیم کردستان و حوزه عربی عراق؛ جایگاه مهمی برای کشور و منطقه دارد از این رو نگاه ویژه ای را طلب می کند.

ساختمان خروجی و یگان حفاظت مرز پرویزخان به بهره برداری رسید

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه به صورت رسمی در سال ۸۶ راه اندازی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha