بیشترین سرعت وزش باد استان اصفهان در «انارک» ثبت شد

اصفهان- ایرنا- رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین سرعت وزش باد و تندباد لحظه‌ای در شبانه روز گذشته در استان با ۸۴ کیلومتر بر ساعت در شهر «انارک» از توابع شهرستان نایین ثبت شد.

لیلا امینی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: وزش باد و تندباد لحظه‌ای موجب فعال شدن کانون‌های گرد و خاک و افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان شده و کیفیت هوا به شرایط ناسالم رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل هواشناسی اصفهان برای خیزش گرد و خاک و کاهش میدان دید و کیفیت هوا در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان تا فردا(پنجشنبه) هشدار سطح زرد صادر کرده است.

امینی گفت: روند افزایش جزیی دما از امروز تا پایان هفته جاری ادامه دارد اما توده هوای گرم و شرجی به‌دلیل فعال شدن پدیده «مانسون» (بارش‌های موسمی) از هفته آینده پیش‌بینی می‌شود و باید صرفه‌جویی و مدیریت لازم در زمینه مصرف انرژی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دمای هوای صبح امروز شهر اصفهان به ۳۲ درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته تغییری نداشت.

رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعت شبانه‌روز گذشته به ۴۱ و در خنک‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

امینی بیان کرد: خور و بیابانک با دمای ۴۳ و بویین میاندشت با ۱۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

انارک از توابع شهرستان نایین در شمال شرق اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha