هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دهم مرداد به هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت در پی ترور شهید هنیه، ارائه۸۹۴ هزار خدمت رایگان در بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی، ارائه خدمات تشخیصی آزمایشگاهی تب دنگی، راه‌اندازی صندوق سبز، نکات طب ایرانی برای پیاده‌روی اربعین، تحویل گذرنامه‌های زیارتی اینترنتی ظرف ۷۲ ساعت،برنامه هفتم و خدمات پزشکی قانونی و ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

بیش از ۶ هزار مددجوی تهرانی از برنامه‌های اردویی بهره‌مند شدند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از بهره‌مندی ۶ هزار و ۵۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از اردوهای تربیتی و زیارتی در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

مهدی سلامی افزود: کسب تجربه و مهارت در زمینه های مختلف اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و گروهی، تقویت روحیه نشاط و شادبی برای مخاطبان از اهداف برگزاری اردوهای تربیتی و زیارتی است.

وی سرفصل‌های مختلف قرآنی، هنری، ورزشی و برنامه‌های مناسبتی را یکی از برنامه‌های مهم، اردویی ذکر کرد که در قالب عناوین مختلف برای گروه های هدف برگزار می‌شود و اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری ۶ هزار و ۵۲۰ مددجو از اردوهای تربیتی و زیارتی بهره مند شده اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۲۰ هزار نفر به اردوهای زیارتی و تربیتی اعزام شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

سامانه هدا جایگزین ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی شد

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد سامانه هدا (هویت دیجیتال ایرانیان) جایگزین ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی و احراز هویت افراد در دستگاههای اجرایی شده است.

احراز هویت افراد به عنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی مورد توجه بوده و در راستای اجرای تکالیف قانونی و اجرای سند «نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور» و به منظور ایجاد ساز و کاری آسان و کارآمد برای احراز هویت مراجعین و اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان در فضای اینترنت و اینترانت، سازمان ثبت احوال کشور نسبت به ایجاد سامانه هدا و توسعه آن اقدام کرده است.

سازمان‌های دولتی، شرکت ها و کسب‌ و کارهای اینترنتی، هنگامی‌که نیاز به اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان داشته باشند، با استفاده از سامانه هدا سازمان ثبت احوال کشور می‌توانند نسبت به استعلام و احراز هویت افراد اقدام کرده و هویت اشخاص بر اساس داده های متقن ثبت احوال به صورت برخط و در کمترین زمان بررسی و اعلام می‌شود .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

تشکیل پرونده قضایی برای برخی فعالان فضای مجازی در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس

دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد از صبح امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد در پی شهادت شهید هنیه با رصد فضای مجازی و شناسایی متخلفان، برخی از این افراد احضار شدند و تذکر گرفتند همچنین برای برخی از آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، صبح امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد و پس از شهادت مجاهد بزرگ دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، دادستانی کل کشور در اطلاعیه‌ای از فعالان رسانه‌ای و مجازی کشور خواست از پرداختن به موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند، پرهیز کنند.

در اطلاعیه دادستانی کل کشور تاکید شد با افرادی که با انتشار محتوای خلاف واقع، نشر اکاذیب و توهین اقدام به برهم زدن امنیت روانی جامعه کنند، براساس قانون برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

نکات طب ایرانی برای حفظ سلامتی در پیاده‌روی اربعین

سرپرست معاونت توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به نزدیکی ایام پیاده‌روی اربعین و مقارن شدن آن با گرمای تابستان، بر ضرورت رعایت توصیه‌های طب ایرانی برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، تاکید کرد.

مهشید چایچی با اشاره به فرارسیدن ایام پیاده روی اربعین و مقارن شدن آن با گرمای تابستان، بر تقویت عضلات بدن تاکید و عنوان کرد: از چند هفته قبل از پیاده‌ روی اربعین، پیاده ‌روی‌های منظمی را آغاز کنید تا در این سفر با گرفتگی عضلانی مواجه نشوند.

وی افزود: ماساژ پا و روغن مالی در رفع گرفتگی عضلانی مؤثر است. قرار دادن پاها از چند هفته قبل سفر در آب ولرمی که پودر برگ مورد یا حنا در آن حل شده، می‌تواند به تقویت پا و پیشگیری از تاول کمک کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

گذرنامه‌های زیارتی اینترنتی ظرف ۷۲ ساعت تحویل متقاضیان می‌شود

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: برای درخواست صدور گذرنامه‌های زیارتی، نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در مکان‌هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس+۱۰ نیست و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت و حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت آن را تحویل بگیرند.

سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز سومار از آمادگی پلیس برای مدیریت سفرهای زائران اربعین به کربلای معلی و عتبات عالیات خبر داد و افزود: با وجودی که سفر معنوی اربعین ۱۴۰۳ هنوز به صورت رسمی آغاز نشده اما خدمات پلیس به زائران آغاز شده و هر روز هم گسترش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پلیس از همان سال گذشته در پایان مأموریت اربعین ۱۴۰۲، اقدامات عملیات و اجرایی خود را برای اربعین ۱۴۰۳ آغاز کرد، گفت: در این مدت ضمن شناسایی آسیب ها و مشکلات سال های گذشته، اقدامات لازم برای تردد هرچه بهتر و ایمن‌تر زائران انجام شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

ریل‌گذاری برنامه هفتم برای کاهش زمان دسترسی مردم به خدمات پزشکی قانونی

قانون برنامه هفتم پیشرفت، ایجاد سامانه الکترونیک ارائه خدمات پزشکی قانونی و استخدام پزشکان امریه خدمت وظیفه عمومی پس از پایان دوره امریه را اقدامات مهم در راستای کاهش زمان دسترسی مردم به خدمات این سازمان ریل‌گذاری کرده است.

ماده ۱۱۵ قانون برنامه هفتم پیشرفت به‌منظور کاهش اطاله دادرسی و ارتقای خدمات پزشکی قانونی، ایجاد سامانه الکترونیک ارائه خدمات پزشکی قانونی اعم از معاینات، آزمایشگاه‌ها، تشریح و کمیسیون‌ها و استخدام پزشکان امریه خدمت وظیفه عمومی پس از پایان دوره امریه را اقدامات مهم در راستای کاهش زمان دسترسی مردم به خدمات این سازمان درنظرگرفته است.

براساس این ماده قانونی، سازمان پزشکی قانونی کشور مکلف است با رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی تا پایان سال اول برنامه، سامانه الکترونیک ارائه خدمات پزشکی قانونی اعم از معاینات، آزمایشگاه‌ها، تشریح و کمیسیون‌ها را ایجاد کند و پاسخ همه استعلامات دستگاه‌ها و مراجع قضایی و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به‌صورت برخط و آنی ارسال کند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مراجع قضایی نیز مکلف شدند اسناد پزشکی، مکاتبات و گزارش‌ها را به‌صورت برخط و آنی در اختیار سازمان پزشکی قانونی کشور قرار دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

صندوق سبز راه‌اندازی می‌شود/ کمک ۱۵۸ هزار دلاری بین‌المللی

مدیر عامل صندوق ملی محیط‌زیست گفت: صندوق سبز در راستای تامین منابع مالی پروژه‌های محیط‌زیستی با هدف کاهش آلاینده‌ها راه‌اندازی می‌شود؛ در حال طراحی آن هستیم و برای تامین منابع مالی آن برای اجرای پروژه‌های محیط‌زیستی تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای مالی کشور صورت خواهد گرفت.

علی عبدی زاده در مراسم امضای تفاهم نامه با شرکت تامین سرمایه سپهر افزود: محیط زیست با چالش های مالی مواجه است از طرفی در بودجه ریزی هم مظلوم واقع شده است از این رو انتظار می رود برای حفظ محیط زیست منابع مالی بیشتری به آن اختصاص یابد که امیدواریم با امضای این تفاهم نامه تا حد زیادی به این مهم دست یابیم.

وی با اشاره به اجرای تامین مالی انواع پروژه های محیط زیستی از طریق انتشار انواع اوراق بهار و بورس اظهارداشت: در بورس ظرفیت زیادی برای تامین منابع مالی مربوط به محیط زیست وجود دارد که در صدد هستیم با ورود به بازار بورس و سرمایه از آنها بهره مند شویم که امروز نقطه شروع این راه است و امیدواریم در سال های آینده هم این مسیر ادامه پیدا کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

عروج هنیه پاداش سال‌ها مجاهدت و ایثار است/از مواضع رئیس جمهور حمایت می‌کنیم

وزارت آموزش و پرورش در پی شهادت شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام بزدلانه حمایت خود را از مواضع انقلابی رئیس جمهور اعلام کرد.

در متن بیانیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: عروج ملکوتی شهید دکتر اسماعیل عبدالسلام هنیه پاداش سال‌ها مجاهدت و ایثار آن شهید عزیز در جبهه مقاومت اسلامی بود و امروز بی‌شک شهید هنیه نزد همرزمان شهیدش متنعم است.

این بیانیه در ادامه آورده است: اقدام بزدلانه رژیم کودکش صهیونیستی در ترور ایشان نشان از عجز و ناتوانی در میدان مواجهه با مقاومت اسلامی است. رژیم اشغالگر فلسطین به دنبال شکست‌های پی در پی پس از عملیات بزرگ طوفان الاقصی و در پی عجز و ناتوانی در برابر رزمندگان جبهه مقاومت، رویکرد نسل کشی، قتل عام کودکان و عبور از تمامی مرزهای انسانیت و شرافت را در پیش گرفت اما در مقابل، ایستادگی قهرمانانه مردم مظلوم فلسطین ضربات مهلکی بر چهره باند تروریستی صهیونیستی وارد آورد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

غزه نمایشگاهی از انواع جنایات علیه بشریت/بازسازی غزه بیش از ۱۰ سال زمان می‌برد

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: غزه نمایشگاهی از انواع نقض‌های زیست محیطی، کنوانسیون‌های بین‌المللی، حقوق کودکان و انواع جنایات علیه بشریت است که بسیاری از آنها در قاب دوربین رسانه‌ها نیز قابل نمایش نیست و حتی خبرنگاران هم به خود اجازه نمی‌دهند که به لحاظ اخلاقی آنها را به نمایش بگذارند.

عسکر جلالیان در نشست تخصصی «بررسی تحولات غزه با تمرکز بر نسل سوم حقوق بشر» ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رهبر دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس، اظهار امیدواری کرد جامعه ناظر بین المللی به این جنایات رسیدگی کند و جامعه حقوقی راهکارهای حقوقی را بررسی و عاملان این جنایت را به سزای اعمالشان برساند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ روز از جنگ در غزه می‌گذرد، افزود: هر روز برگ جدیدی از جنایت علیه بشریت،نقض‌های حقوقی و کنوانسیون‌های بین‌المللی را در غزه شاهد هستیم و عجیب است که چرا جامعه بین المللی مدعی در عرصه حقوق بشر و بین‌الملل نسبت به این جنایات بی‌تفاوت است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت در پی عملیات تروریستی در تهران

دادستانی کل کشور در پی انجام یک حمله تروریستی در تهران که منجر به شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش شد در اطلاعیه‌ای از فعالان رسانه‌ای و مجازی کشور خواست از پرداختن به موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند، پرهیز کنند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، براساس این اطلاعیه به دستگاه‌های ذیربط دستور داده شده است ضمن رصد فضای مجازی، رسانه‌ها و یا افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی یا برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌کنند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

در اطلاعیه دادستانی کل کشور تاکید شده است، با افرادی که با اظهارات غیرمسئولانه با انتشار محتوای خلاف واقع، نشر اکاذیب و توهین اقدام به بر هم زدن امنیت روانی جامعه کنند، براساس قانون اقدام خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

ارائه بیش از ۸۹۴ هزار خدمت رایگان بستری در بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: سال گذشته ۸۹۴ هزار و ۵۹۳ نفر از بیمه‌شدگان و بازنشستگان در بیمارستان‌های این سازمان در سراسر کشور بستری شده و خدمات درمانی رایگان دریافت کردند.

بخش درمان ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیشترین تعداد تخت‌های بیمارستانی را برای ارائه خدمات درمانی به بیماران در اختیار دارد که در سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد بستری‌شدگان در این مراکز حدود ۸۹۴ هزار و ۵۹۳ نفر بوده است.

در این سال همچنین تعداد اعمال جراحی انجام‌شده در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، ۵۰۷ هزار و ۱۰ عمل و جمع کل تعداد موارد سزارین و زایمان طبیعی انجام شده در این مراکز ۱۰۷ هزار و ۴۳۵ مورد بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

ارائه خدمات تشخیصی آزمایشگاهی تب دنگی در شبکه‌های آزمایشگاهی

عضو هیات علمی آزمایشگاه مرجع کشوری انستیتو پاستور ایران گفت: هم‌اکنون شبکه آزمایشگاهی تب دنگی با همکاری آزمایشگاه مرجع کشوری آربوویروس‌ها و تب‌های خونریزی‌دهنده ویروسی انستیتو پاستور ایران و وزارت بهداشت در چندین استان کشور راه‌اندازی شده و خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

مصطفی صالحی‌وزیری در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: تشخیص قطعی بیماری تب دنگی تنها با انجام تست‌های آزمایشگاهی امکان‌پذیر بوده و تست‌های آزمایشگاهی برای شناسایی عفونت ویروس دنگی به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم، تقسیم می شوند.

وی توضیح داد: تست‌های مستقیم ژنوم و آنتی‌ژن ویروس(معمولاً پروتئین NS۱) را مورد هدف قرار می‌دهند و بهترین زمان برای استفاده از آن‌ها هفته اول بیماری است که ویروس در خون حضور دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

خدا کند تهران سیل نیاید/طرح جامع پایتخت را جدی بگیریم

تهران در جوار کوهستانی چهارهزار متری با شیب تند قرار دارد که از نظر آبخیزداری در برابر سیل بسیار آسیب‌پذیر است، از طرفی با ساخت و سازهای بی‌رویه در بالادست و کاهش توان اکولوژیک، در صورت بروز باران‌های تند، وقوع سیل دور از انتظار نیست همانطور که در دهه‌های گذشته این اتفاق برای پایتخت رخ داد؛ اما خدا کند که دیگر تهران سیل نیاید چون قطعا شاهد تلفات و خسارات زیادی خواهیم بود.

باران نم نم شروع به باریدن می کند، هوایی لطیف همراه با ترنمی از خنکای باران لطافتی خاص را پراکنده می کند، همراه با یک لیوان چای داغ پشت پنجره می نشینی و دست بر زیر چانه دانه های ریز باران را نظاره می کنی که رقص کنان از آسمان به زمین می رسند و دست و دلبازانه خاک و گیاه خشک را سیراب می کنند، همانطور که محو این طراوت می شوی احساس می کنی که شرایط کمی تغییر کرده شدت بارش هر لحظه بیشتر و بیشتر می شود، آب بر زمین جاری می شود، ناخودآگاه از پنجره فاصله می گیری، عقب تر می روی و با دقت بیشتری به آسمان و قطره های باران نگاه می کنی، ناگهان صدایی مهیب به گوش می رسد و حجم زیادی آب در کوچه پس کوچه ها جاری می شود، این ابتدای سیل است، می آید و هر آنچه که بر سر راه است را با خود می برد، تو می مانی و یک دنیا حسرت که چرا به طبیعت احترام نگذاشتیم.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

هشدار دادستانی به برهم‌زنندگان امنیت/درخواست ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha