مقام ارشد طالبان: شهادت رزمندگانی همچون «هنیه» خبر از آزادی می‌دهد

تهران- ایرنا- یکی از مقام‌های ارشد حکومت سرپرست افغانستان در واکنش به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اعلام کرد که شهادت رزمندگان بزرگی همچون وی خبر از آزادی می‌دهد.

به گزارش ایرنا، انس حقانی امروز چهارشنبه در حساب ایکس (توییتر سابق) خود نوشت: «اگرچه شهادت اسمائیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس ضایعه بزرگی است، اما رگه‌های خون چنین بزرگانی راه آزادی را ترسیم می‌کند».

وی با استناد به اینکه قرآن کریم شهادت را نه «مرگ» بلکه «حیات» نامیده است، تاکید کرد: شهادت چنین رزمندگان بزرگی خبر از آزادی می دهد.

حقانی در وصف رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد: شهید هنیه بدهی خود در برابر دین و آزادی را با زندان، تبعید، مبارزه سخت و شهادت بسیاری از اعضای خانواده ادا کرد.

این مقام ارشد طالبان در ادامه پیام خود، «این مصیبت وارده» را به «خانواده هنیه، هم‌رزمان مبارز شهید و ملت مجاهد فلسطین» تسلیت گفت و برای مجاهدان فلسطین در این روزهای سخت صبر و موفقیت آرزو کرد.

سخنگوی پلیس کابل: شهادت هنیه خط جهاد را تقویت می‌کند

خالد زدران سخنگوی پلیس کابل نیز در واکنش به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس نوشت : شهادت اسماعیل هنیه ظاهراً خبر ناگواری برای مسلمانان خواهد بود، ولی تاریخ ثابت کرده است که اینگونه شهادت‌ها خطوط جهادی را تقویت می‌کند و مسلمانان را در رشته‌ای از وحدت با یکدیگر پیوند می‌دهد. یهودیان باید بفهمند که چنین شهادت هایی به اقصی مژده آزادی می‌بخشد. 

اعلامیه طالبان: شهادت روزی بزرگی برای یک مسلمان و مجاهد است

حکومت سرپرست افغانستان نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با تأسف مطلع شدیم که دکتر اسماعیل هنیه رهبر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین و مقاومت حماس در حمله شب گذشته در تهران به شهادت رسید.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: شهید هنیه از رهبران مسلمان فهیم و مدبر، در مجاهدت و جهاد فداکاری و در این راه به عهد خود وفا کرد. شهادت، پیروزی بزرگی برای یک مسلمان و مجاهد است و او موفق شد درس مقاومت، ایثار، استقامت و فداکاری عملی را در این راه به پیروان خود بیاموزد. طالبان حمایت از دفاع اسلامی حماس از سرزمین مقدس فلسطین را یک وظیفه اسلامی و انسانی می داند و بمباران و نسل کشی وحشیانه مسلمانان فلسطین توسط رژیم متجاوز صهیونیستی را به شدت محکوم می کند و آن را جنایت انسانی می خواند.

طالبان افزودند: شهادت این مجاهد اسلام ضایعه بزرگی برای امت اسلامی و کاروان جهادی است. ما بار دیگر از کشورهای با نفوذ جهان اسلام و عرب می‌خواهیم تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تهاجم و جنایات صهیونیست‌ها در منطقه به کار گیرند. تداوم جنایات رژیم صهیونیستی بی شک موجب بی ثباتی منطقه و کشورهای منطقه خواهد شد و تقصیر هر نوع دردسر و نتیجه بر دوش صهیونیست‌های متجاوز و حامیان آنها خواهد بود.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز ( چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

شهادت رییس دفتر سیاسی حماس با واکنش ها و پیام های محکومیت از سوی مقام های فلسطینی و سایر مقام ها مواجه شده است.

در همین پیوند، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکومیت این ترور، آن را اقدامی بزدلانه و تحرکی خطرناک دانست و از همه مردم فلسطین خواست در برابر اشغالگران اسرائیلی به وحدت، صبر و پایداری روی آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha