۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85554053
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ارتفاعات

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به بالابودن ضرایب ناپایداری و احتمال رگبار باران و رعد و برق از اواسط وقت امروز چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه احتمال رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید در روز چهارشنبه در ارتفاعات شرقی و شمال شرقی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این هشدار اثر مخاطره شامل احتمال رعد وبرق، خطر صاعقه و لغزندگی جاده‌ها است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر و احتیاط در رانندگی توصیه می‌شود.

این اطلاعیه همچنین نسبت به وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه ای در ساعات بعد از ظهر با احتمال برخاستن گرد و خاک های محلی و موقتی هشدار صادر کرده که در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی از اواسط روز پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه به ویژه در روز جمعه قابل انتظار است.

بر اساس این گزارش موج گرما و شرجی در طول هفته جاری بر خوزستان حاکم است و دماهای ۴۸، ۴۹ و بالاتر پیش بینی شده است.

به دنبال تداوم گرمای شدید و برای حفظ سلامتی هموطنان و مدیریت مصرف انرژی، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور به‌جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی روز یکشنبه هفته جاری تعطیل شد.

ساعت کاری همه مراکز دولتی روز شنبه ۶ مرداد نیز تا ساعت ۱۰ تعیین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha