۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85554054
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه فیبر نوری بین شهری در استان ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اجرای ۸۳۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری در این استان خبر داد و گفت: این پروژه هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

"علی کریمی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت پروژه حفاری و کابل کشی فیبرنوری بین شهری شرکت "های وب" اظهار کرد: این شرکت به منظور دسترسی به شبکه اختصاصی خود و همچنین اتصال ۲۷ شهر استان به فیبر نوری منازل و کسب و کارها در قالب ۱۷ تیم عملیاتی اجرای ۸۷۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری را آغاز کرده است.

وی افزود: تا کنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر از پروژه فیبر نوری (بین شهری) در استان ایلام اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در خصوص وضعیت پروژه فیبر نوری شهری نیز یادآور شد: عملیات اجرای ۵۳۰ کیلومتر فیبرنوری شهری نیز با پیشرفت مناسب در دست اجرا است که از این میزان تنها ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

به گفته کریمی، پیشرفت کنونی پروژه فیبرنوری شهری در استان ایلام حدود ۹۴ درصد است.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام عملیات حفاری، به سرعت عملیات ترمیم و رفع عارضه‌های ناشی از حفاری در سطح استان اجرا می‌شود، یادآور شد: حفاری و کابل‌کشی زمینی فیبرنوری یکی از عوامل حیاتی در زمینه ارتباطات نوین و افزایش سرعت اینترنت است و امکان ارائه خدمات ارتباطی پرسرعت، پایدار و با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه فیبر نوری بین شهری در استان ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: در حال حاضر در شهرهای "ایلام" و "مهران" قابلیت واگذاری سرویس fthh به مشترکان خانگی و صاحبان کسب و کارها وجود دارد و بهره‌برداری از این طرح در سراسر استان تا پایان سال جاری امکان‌پذیر خواهد بود و هم استانی‌های عزیز ایلامی‌ می‌توانند از مزایای اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح فیبر نوری بسیار با اهمیت است و در این خصوص ضرورت دارد که شهرداری‌های استان در این بخش با جدیت بیشتری همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، فیبرنوری داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

(Fiber to the Home) FTTH ‏ گونه‌ای از ارتباطات فیبر نوری است که در آن فیبر نوری از یک سرویس دهنده local به کاربر نهایی در منازل و یا دفاتر کار رسیده است.

شوتینگ فیبر نوری یا دمیدن کابل فیبر نوری (Fiber optic cable blowing) یکی از کارآمدترین و ایمن‌ترین روش‌های نصب کابل فیبر نوری برای زیر ساخت شبکه اطلاعات و ارتباطات است.

استان ایلام بر اساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال دارای حدود ۶۱۷ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha