۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85554081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش پنج درصدی تردد ناوگان سنگین در جاده‌های استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان از افزایش پنج درصدی تردد ناوگان سنگین در جاده‌های استان در تیر امسال نسبت به ماه قبل از آن خبر داد.

مریم تاکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سهم ۲۰ درصدی ناوگان سنگین از کل تردد وسائل نقلیه در جاده‌های استان اصفهان افزود: بیشترین تردد ناوگان سنگین به ترتیب در محورهای رامشه - ابرکوه، نایین- سجزی، مورچه خورت - میمه، اصفهان - مورچه خورت (پلیس راه) و جاده قدیم کاشان - قم (کاشان- سن سن) ثبت شده است.

وی، مجموع تردد ثبت شده در جاده‌های استان در تیر امسال را ۳۰ میلیون و ۲۷۶ هزار مورد اعلام و اضافه کرد: این تعداد تردد مربوط به ۲ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۱۲۲ خودروی یکتا(پلاک منحصر به‌فرد شناسایی شده) است.

تاکی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد وسائل نقلیه به ترتیب در محورهای شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون و شاهین‌شهر و میمه به ثبت رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: بررسی اطلاعات ثبت شده در تیرماه سالجاری نشان می دهد میانگین تردد ساعتی خودروها در جاده های استان به ۳۹۱ خودرو در ساعت رسیده که نسبت به ماه خرداد هفت درصد کاهش داشته است.

افزایش ۲ درصدی میانگین سرعت در جاده‌های اصفهان

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان گفت: میانگین سرعت خودروها در جاده‌های استان در تیر امسال ۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد که نسبت به ماه پیش از آن ۲ درصد افزایش داشته است.

تاکی افزود: بیشترین میانگین سرعت به ترتیب در محورهای پنج شهرستان اردستان، گلپایگان، بویین میاندشت، نطنز و زرین‌شهر به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: بیشترین درصد تخلف سرعت در محورهای نایین- اردستان (سه راهی اردستان)، خمین- گلپایگان، الیگودرز- داران (بویین میاندشت - داران)، زرین‌شهر- سفیددشت و فرودگاه - اصفهان (قهجاورستان) ثبت شده است.

تاکی اظهار داشت: بیشترین تردد وسایل نقلیه در تیر گذشته مربوط به روز چهاردهم این ماه با یک میلیون و ۶۰ هزار و ۸۹۶ خودرو و کمترین تردد مربوط به روز بیست و ششم با تردد ۶۸۲ هزار و ۸۹۰ وسیله نقلیه است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان ادامه داد: اوج تردد نیز روز نوزدهم تیر در ساعت ۱۷ تا ۱۸ با هفت هزار و ۱۷۶ تردد در ساعت گزارش شده است.
وی با بیان این که ۴۷ درصد از پلاک‌های مشاهده شده در تیر امسال، پلاک‌های بومی بوده است، خاطرنشان کرد: استان‌های تهران، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیر بومی را در اصفهان داشتند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha