برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ کشتی/ یاری: جلوی بی‌انضباطی را خواهیم گرفت

تهران- ایرنا- قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور امروز (چهارشنبه) در محل فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم حمید یاری رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، مسوولان تیم‌های لیگ برتری و شماری از قهرمانان کشتی کشور حضور داشتند.

بنا بر اعلام سازمان لیگ کشتی تیم‌های بانک شهر، صنایع غذایی معینی‌پور، پانلای میهن، دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، شرکت فرهنگی ورزشی سایپا، ستارگان پاس ساری، مقاومت البرز و نیروی زمینی ارتش در کشتی آزاد و تیم‌های کشتی آلینونس میهن، رعد پدافند ارتش، باشگاه فرهنگی ورزشی زاگرس جنوبی، شهرداری مسجد سلیمان، مقاومت البرز و دانشگاه آزاد اسلامی قم در کشتی فرنگی حضور دارند.

لیگ برتر کشتی بعد از المپیک پاریس و از نیمه نخست شهریور ماه آغاز خواهد شد.

قرعه لیگ کشتی فرنگی:

گروه یک: شهرداری مسجد سلیمان، مقاومت البرز، نفت و گاز زاگرس جنوبی

گروه دوم: رعد پدافند ارتش، دانشگاه آزاد اسلامی قم، آلینوس

قرعه لیگ کشتی آزاد:

گروه اول: ستارگان پاس ساری، شرکت فرهنگی ورزشی سایپا، دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، نیروی زمینی ارتش

گروه دوم: بانک شهر، صنایع غذایی معینی‌پور، پانلا و مقاومت البرز

حمید یاری رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی در جمع خبرنگاران اطهار کرد: لیگ برتر کشتی با حضور ۸ تیم آزاد و ۶ تیم فرنگی از شهریور تا آذر ماه برگزار شود.

وی در خصوص ثبت قرارداد کشتی‌گیران نیز توضیح داد: قراردادها امسال به صورت الکترونیکی انجام و برای ثبت آن نیز ورودیه‌ای را برای کشتی‌گیران خواهیم داشت که در آن کد ملی هر کشتی‌گیر با هر تیمی ثبت کند به صورت خودکار قفل خواهد شد و کشتی‌گیران نمی‌توانند در یک فصل با چند تیم قرار داد ببندند و به آرامی نیز جلوی این بی‌انضباطی را خواهیم گرفت و کشتی‌گیر از لیگ حذف خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ کشتی در خصوص قرارداد سال گذشته گفت: سال گذشته کل گردش مالی ما ۱۲۴ میلیارد تومان بود این رقم امسال افزایش خواهد داشت.

یاری تصریح کرد: سال گذشته بیشترین قرارداد مربوط به حسن یزدانی و کامران قاسمپور بود که باتوجه به قرارداد اما کشتی نگرفتند. امسال قرارداد میلیاردی را کشتی‌گیران غیرالمپیکی هم خواهند داشت. 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ کشتی‌گیر در لیگ برتر قرارداد خود را با تیم‌ها ثبت کرده‌اند و طی روزهای آتی نیز این تعداد افزایش می‌یابد.

یاری همچنین در خصوص شرایط حضور کشتی‌گیران خارجی افزود: با توجه به محدودیت تیم‌ها برای جذب المپین‌ها، اما شرایط جذب کشتی‌گیران خارجی امسال بهتر از سال قبل خواهد بود. در صورتی که تیم‌ها نتوانند از ۱۱ ملی‌پوش المپیکی بهره نبرند این امکان وجود دارد که از سه کشتی‌گیر خارجی در ترکیب خود بهره ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha