برگزاری کارگاه نمایشنامه؛ افقی تازه در تئاتر خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی آرزوی دیرینه بسیاری از اهالی تئاتری بود که امروزه با تمام فراز و نشیب های موجود صحنه تئاتر را ترک نکرده و تلاش می کنند تا حتی در قالب جشنواره چراغ تئاتر را روشن نگه دارند.

به گزارش ایرنا، حالا و پس از مدت ها نخستین دوره نمایشنامه نویسی «نویسای نقش» در قالب یکی از طرح های مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و به همت انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و انجمن هنرهای نمایشی از ابتدای هفته جاری برای علاقه مندان جوان به نمایشنامه نویسی در حال برگزاری است.

این دوره سعی دارد تا با آموزش و تربیت علاقه مندان، نسل تازه ای از نمایشنامه نویسان خلاق را به جامعه تئاتر تزریق کند و از این طریق بخش اعظمی از مشکلات جریان تئاتر که به واسطه نبود متن خوب و نمایشنامه نویسان برطرف شود.

به بهانه این حرکت ارزشمند به سراغ چند تن از علاقه مندان به نمایشنامه نویسی حاضر در این کارگاه که با حضور استاد «شهرام احمدزاده» یکی از چهره های مطرح نمایشنامه نویسی کشور رفتیم و از حال و هوای این کارگاه و اثرات آن به عنوان موتور محرک و افق تازه پیش روی جریان تئاتر استان شنیدیم؛ جریانی که از نگاه علاقه مندان در صورت تداوم می تواند اثرگذار باشد.

برگزاری کارگاه نمایشنامه؛ افقی تازه در تئاتر خراسان‌شمالی

یکی از علاقه مندان به تئاتر که در این کارگاه نمایشنامه نویسی حضور پیدا کرده است، سطح کارگاه آموزشی را عالی و خوب توصیف کرد و گفت: حضور در این کارگاه راه تازه ای را پیش روی او قرار داده تا بهتر یاد بگیرد.

راحله رمضانی ضمن ابراز خرسندی از این فرصت اظهارکرد: سلسله کارگاه هایی برای علاقه مندان باید به طور مستمر شکل گیرد.

این هنرجوی جوان که به واسطه علاقه اش، تئاتر را دنبال می کند، باور دارد از طریق این دوره های آموزشی و تربیت نمایشنامه نویسان می توان جریان تئاتر را رشد داد و تقویت کرد.

یکی از دیگر علاقه مندان به تئاتر است که ۲ سال پا به این عرصه گذاشته و در حوزه کارگردانی آموزش می بیند، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه و شیوه آموزش ارائه شده توسط استاد به واسطه درگیرکردن علاقه مندان به نوشتن نمایشنامه، گفت: این کارگاه در پرورش نمایشنامه نویسان بسیار اثرگذار است به شرطی که تداوم پیدا کند.

مصطفی موسوی این کارگاه را موتور محرکی برای جریان تئاتر استان برشمرد و خواستار تداوم سلسله کارگاه هایی از این دست با بهره گیری از یک استاد به طور مستمر شد و افزود: نگاه حرفه ای، داشتن سطح علمی بالا و اخلاق مداری استاد «احمدزاده» در کنار شناخت از وضعیت علاقه مندان و هنرجویان و جریان نمایشنامه نویسی استان می تواند در صورت تداوم علاقه مندان را به یک چارچوب درست در نمایشنامه نویسی برساند.

وی اضافه کرد: حضور استادان مطرح از پایتخت زمینه ساز آشنایی با فضای تئاتر کشور است و این ارتباط گیری تلنگری برای اهالی تئاتر استان ها است تا تلاش کرده و سطح خود را ارتقا دهند و به روز باشند.

برگزاری کارگاه نمایشنامه؛ افقی تازه در تئاتر خراسان‌شمالی

یکی دیگر از دیگر علاقه مندان به تئاتر می گوید: برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی با حضور استاد «شهرام احمدزاده» دریچه تازه ای به روی علاقه مندان به نمایشنامه نویسی است.

جواد رمضانی افزود: این کارگاه افق تازه ای را پیش روی جریان تئاتر خراسان شمالی می گشاید به شرط آن که علاقه مندان و هنرجویان، از فرصت فراهم شده به خوبی استفاده کنند و با همت و پشتکار مضاعف، برای خلق متون ارزشمند به خصوص با رویکرد بومی گام برداند.

وی ضمن تشکر از فراهم کردن این فرصت بی نظیر خواستار تداوم سلسله کارگاه های نمایشنامه نویسی به طور مستمر و بدون وقفه برای پرورش استعدادها و خلق متون نمایشی خوب شد تا به واسطه آن شاهد جریان تئاتر و خلق آثار ارزشمند باشیم.

به گزارش ایرنا، کارگاه نمایشنامه نویسی تا پایان هفته جاری در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای علاقه مندان برپا است.

اکنون ۴۰ گروه نمایشی با ۴۰۰ هنرمند استان در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنها در روستاها سکونت دارند در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha