استاندار: استان مرکزی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: این استان هم‌اکنون پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در دومین آیین تجلیل از هیات‌های ورزشی استان مرکزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، با تسلیت ضایعه دردناک شهادت اسماعیل هنیه، افزود: کاهش نرخ بیکاری استان مرکزی با همدلی و همراهی بخش‌های مختلف محقق شده که امید است ادامه‌دار باشد.

وی بیان کرد: خدمات دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف ماندگار شد و امید است خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم با جدیت ادامه یابد.

استاندار مرکزی ادامه داد: ورزش کشور و این استان نیز در دولت سیزدهم با تحولات گسترده‌ای همراه بود و توفیقات خوبی در رشته‌های مختلف کسب شد.

مخلص‌الائمه گفت: هیات‌های ورزشی در کنار ورزش قهرمانی باید به ورزش همگانی توجه ویژه کنند.

وی یادآور شد: ۳۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ بودجه عمرانی در استان مرکزی هزینه شد و این درحالی است که در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، سه و سه دهم برابر این اعتبار در استان بودجه عمرانی هزینه شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: چرخ‌های اقتصاد استان با تزریق این اعتبار به حرکت درآمد و بسیاری از طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره تاریخی تعیین تکلیف شدند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: فروش نفت تا قبل از دولت سیزدهم، چندین سال سیر نزولی داشت و مهمترین منبع درآمدی کشور قطع شد بود اما این مهم تا پایان دولت به فروش ۲ میلیون بشکه در روز رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در ادامه این آیین گفت: سهم بخش صنعت در توسعه ورزش استان باید مشخص و با هماهنگی اداره ورزش و جوانان در اختیار هیات‌ها قرار گیرد.

بهنام نظری افزود: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران است و بخش صنعت باید حمایت ویژه از ورزش داشته باشد.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات ملی در استان افتخار است و هیات‌های ورزشی که موفق به برگزاری مسابقات ملی و یا اردوهای تیم ملی شوند، مورد حمایت قرار می‌گیرند و امکانات اداری استان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم با اشاره به کارنامه درخشان حوزه ورزش و جوانان استان در دولت سیزدهم، گفت: با حمایت‌های بی‌دریغ مجموعه مدیریتی استان مرکزی پروژه‌های عمرانی که بعضا به مطالبات مردم تبدیل شده بود، سرعت پیشرفت بالایی گرفت.

مسعود پیرایش افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی با قدمت ۱۵ تا ۲۰ ساله، از جمله زمین چمن شهر زاویه و کارچان به مرحله افتتاح رسید و مردم طعم خوش خدمت را چشیدند.

وی بیان کرد: حدود ۱۸ پروژه عمرانی در حوزه ورزش وجود دارد که مرحله ساخت آنها به اتمام رسیده اما به دلیل مشغله‌کاری فرصت افتتاح پیش نیامد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: عملکرد این اداره‌کل در حوزه عمرانی ۲ برابر استاندار کشور بود که نشان دهنده کار جهادی در این مجموعه است.

پیرایش، با اشاره به صعود رتبه هندبال استان مرکزی از رتبه ۲۱ در سال ۱۴۰۱ به رتبه ۱۰ در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی اظهار کرد: در حوزه ورزش همگانی نیز رشد خوبی رقم خورد و طبق نامه عالی مقام وزارت، آمار ورزشکاران سازمان یافته استان‌ مرکزی در سال گذشته ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشت و استان به رتبه ششم کشوری صعود کرد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی افزود: در حوزه ورزش قهرمانی مدال‌های رنگارنگی برای استان مرکزی کسب شد.

پیرایش گفت: ۳۲ مجمع‌ ورزشی در دولت سیزدهم در استان مرکزی برگزار شد که آمار قابل توجهی است.

وی اظهار کرد: برگزاری اردوهای تیم ملی برای نخستین‌بار، ساخت خوابگاه بانوان برای میزبانی مسابقات، تجلیل از ورزشکاران، مدال‌آوران و هیات‌های ورزشی، برنامه ارزیابی از عملکردهای هیات‌های ورزشی از دیگر دستاوردهای بخش ورزش استان مرکزی در دولت سیزدهم است.

در پایان این آیین از هیات‌های ورزشی و خبرنگاران ورزشی فعال در استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha