۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85554186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان در خوزستان

اهواز- ایرنا - رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان، در راستای تحقق سند تحول و تعالی قضایی و برای گسترش و نهادیه کردن فرهنگ صلح و سازش روز چهارشنبه در اهواز افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز چهارشنبه در این آیین بیان کرد: شورای حل اختلاف خوزستان با اقداماتی همچون توسعه دفاتر صلح‌یار و راه‌اندازی دفاتر شورای حل اختلاف در بخش‌های مختلف گام‌های ارزشمندی را در توسعه صلح و سازش پرونده‌های قضایی و اختلافات برداشته است.

وی با اشاره به کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی استان با ایجاد صلح و سازش گفت: ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، موضوعی ضروری و از اهداف مهم دستگاه قضایی است که باعث کاهش ورود چشمگیر پرونده‌ها به دادگاه‌ها و ایجاد امنیت و آرامش در استان شده است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی اظهار کرد: با راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما، قطعا در آینده شاهد کاهش اختلاف بین جامعه کارگری و کارفرما و هدایت این اختلافات به سمت صلح و سازش خواهیم بود.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: گسترش و ترویج صلح و سازش آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد و موجب تقویت امنیت و آسایش پایدار خواهد بود.

وی بر استفاده از ظرفیت کارگران در ترویج و گسترش صلح و سازش تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت گذشت و عفو در جامعه، به زودی برای جمعی از جامعه کارگری که در زمینه صلح و سازش توانمند هستند ابلاغ صلح یار صادر تا در این مساله مهم به دستگاه قضایی کمک کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه و توسعه صلح و سازش از ورود چهار هزار پرونده تخلف به دستگاه قضای استان جلوگیری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha