اردنی‌ها به تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان فراخوانده شدند

تهران - ایرنا -۲ تشکل سیاسی اردن در محکومیت جنایت ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی، از اردنی‌ها خواستند که در تجمع گسترده در نزدیکی سفارت رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر امان پایتخت اردن شرکت کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «مجمع ملی حمایت از مقاومت» و «حمایت از وطن» (یکی از احزاب کارگری اردن) امروز چهارشنبه از اردنی ها خواستند تا با حضور گسترده خود در تجمع اعتراضی که برای پایبندی به خون شهدا و در صدر آنها شهید اسماعیل هنیه و حمایت از مقاومت و حمایت از مردم نوار غزه در مجاورت سفارت دشمن صهیونیستی و در نزدیکی مسجد الکالوتی برگزار می شود، شرکت کنند.

مجمع ملی حمایت از مقاومت اردن در بیانیه‌ خود "شهادت سردار اسماعیل هنیه را که زندگی خود را صبورانه، مقاومتی، فداکارانه در راه آزادی و مسیر مقاومت سپری کرد"، به جنبش حماس و مردم فلسطین تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: قیام رهبران مقاومت به عنوان شهدای راه آزادی تاکید می کند که این مردم که ده ها هزار از فرزندان شهید خود را تقدیم کرده اند تا زمانی که تمام سرزمین فلسطین از لوث اشغالگران صهیونیست آزاد نشود، در مسیر مقاومت متوقف نخواهند شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساعات اولیه امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این ترور بزدلانه، دولت ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان آن را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha