سرعت‌ گیرهای غیراستاندارد در کرمانشاه صدای مسوولان را هم درآورد

کرمانشاه - ایرنا - سرعت گیرهای غیراستاندارد در کرمانشاه که پیش از این اعتراضات مردمی را به دنبال داشت؛ صدای مسوولان را هم درآورد بطوریکه بخش اعظم شورای ترافیک استان به بررسی این موضوع با هدف کاهش آسیب وارده به خودروها و جلب رضایت مردم منجر شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، در جلسه ۳ ساعته شورای ترافیک استان به ریاست صحرایی استاندار کرمانشاه؛ معضلات شهری از جمله اعتراضات مردمی نسبت به نصب سرعت گیرهای غیراستاندارد مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه در این نشست از پلیس راهور خواست با همکاری شهرداری نسبت به حل این مشکل اقدامات موثرتری به عمل آورد.

محمد طیب صحرایی گفت: شهرداری کرمانشاه طرحی را تحت نظارت پلیس راهور اجرایی کرده است و اگر اعتراضی به نوع کار وجود دارد سازمان نظارت کننده می‌بایست تایید یا رد کند؛ اگر سازمان راهور ایده دیگری مطرح کرده و شهرداری خلاف آن عمل کرده است این اعتراض به شهرداری وارد است در غیر این صورت راهور باید از نظریه کارشناسی خود دفاع کند.

وی اضافه کرد: شهرداری متخصص ایمنی راه نیست، وقتی صورتجلسه ای به امضای راهور رسیده است یعنی نهادهای ذیربط همچون شهرداری بر اساس همان نظریه کارشناسی طرحی را اجرا کرده اند.

محمد رضا آمویی فرماندار کرمانشاه نیز در این خصوص گفت: بلوار امام خمینی و جانبازان این شهر بزرگراه نیست بلکه جزو شریان های اصلی کرمانشاه است و ما باید با نصب تابلو به مردم یادآوری کنیم که به غلط تا امروز از کلمه بزرگراه استفاده کرده‌ایم؛ مردم در بزرگراه رانندگی نمی‌کنند که بخواهند با سرعت ۸۰ کیلومتر و یا بالاتر حرکت کنند.

آمویی خواستار بازنگری احداث سرعت گیرها و جانمایی صحیح آن به شکل استاندارد در سطح شهر کرمانشاه شد.

شهردار کرمانشاه هم گفت: آنچه که شهرداری کرمانشاه و معاونت حمل و نقل و ترافیک (در خیابانها) انجام می دهند بر اساس سلیقه شخصی و فردی نیست، آمارهای گذشته نشان می‌دهد که تعداد فوتی‌ در بلوار امام خمینی و بلوار جانبازان رقم بالایی را به خود اختصاص داده است.

نادر نوروزی افزود: عبور عرضی مردم (از خیابانها) در مناطق مسکونی ده پهن و دانشگاه‌های کرمانشاه و درخواست های مکرر عمومی شهرداری را بر آن داشت که مطالعات ترافیکی لازم را در راستای اجرای کاهنده‌های سرعت انجام دهد و با توجه به طرح پلیس راهور مقرر شد سرعت گیر نصب شود.

وی اظهار کرد: پس از نصب سرعت‌گیرها شاهد اعتراضات مردمی بودیم و با توجه به حساسیت موضوع مقرر شد در جانمایی آنها تغییراتی ایجاد شود و علائم هشدار دهنده ترافیکی افزایش یابد و در کنار آن ایمنی ساکنان اطراف بلوار نیز تامین شود.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است و پرجمعیت ترین شهر غرب ایران محسوب می شود.

حدود ۶۹۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه تردد دارد که ۶۵ درصد آنها در شهر کرمانشاه فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha