۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰
کد خبر: 85554202
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رکورد خرید تضمینی گندم در سمنان/ حدود ۹۰ هزار تن تحویل مراکز خرید شد

سمنان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم در این استان و ثبت رکورد کم‌سابقه، گفت: حدود ۹۰ هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی گندم این استان تحویل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین مشیری روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: خرید تضمینی ۸۰ هزار تن گندم در سمنان برای سال ۱۴۰۳ هدفگذاری شد که اکنون میزان خرید تضمینی بیش از هدفگذاری است.

وی تلاش مدیریت جهادکشاورزی در شهرستان‌های سمنان و استقبال کشاورزان از طرح خرید تضمینی را از جمله عوامل افزایش خرید تضمینی گندم در این استان برشمرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان ادامه داد: ۷۵ هزار و ۹۵۹ تن مجموع خرید تضمینی گندم این استان در سال ۱۴۰۲ بود که امسال به حدود ۹۰ هزار تن رسید.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید محصول راهبردی گندم در نقاط مختلف سمنان بیش از میزان خریدتضمینی است و طبق برآوردها، تولید گندم ۱۴۰۳ در این استان به بیش از ۱۱۰ هزار تن می‌رسد.

مشیری با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و خشک‌سالی پیاپی در مرکز و غرب سمنان، بیان کرد: کاهش آورده آبی حبله رود در بهار ۱۴۰۳ موجب کاهش تولید گندم در شهرستان‌های گرمسار و آرادان نشد و طبق گزارش‌ها افزایش جزئی در تولید این محصول در غرب سمنان رقم خورد.

وی اضافه کرد: بیشترین تولید و خرید تضمینی گندم سمنان مربوط به میامی است و بیش از نیمی از تولید گندم این استان در این شهرستان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان را عامل افزایش تولید گندم دانست و گفت: خرید تضمینی گندم در سمنان تا پایان برداشت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش‌بینی تولید گندم سال ۱۴۰۳ در سمنان حدود ۱۱۶ هزار تن و برآورد میزان خرید حدود ۸۵ هزار تن است.

امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم طبق جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک درصد و اُفت مفید چهاردرصد، حدود ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد.

بررسی عملکرد در واحد سطح مربوط به کشت گندم در استان سمنان نشان‌دهنده افزایش خرید تضمینی گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۷۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha