۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85554241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: ترور «هنیه» بر مذاکرات اسرائیل-حماس و دستیابی به آتش‌بس تاثیر منفی می‌گذارد

تهران- ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که کشورش ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم می کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، آندری نستاسین در جمع خبرنگاران گفت: ما ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در نتیجه حمله موشکی به محل اقامت وی در تهران به شدت محکوم می کنیم.

این دیپلمات سپس افزود: این ترور تاثیر منفی بر مذاکرات اسرائیل و حماس و همچنین تلاش ها برای دستیابی به آتش‌بس می گذارد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران در تهران حضور داشت، بامداد امروز هدف حمله موشکی قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیشتر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

شهادت رهبر حماس با واکنش های و پیام های محکومیت از سوی مقامات فلسطینی و سایر مقامات مواجه بوده است: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکومیت این ترور گفت ما این ترور را اقدامی بزدلانه و تحرکی خطرناک می دانیم و از همه مردم مان می خواهیم در برابر اشغالگران اسرائیلی به وحدت، صبر و پایداری روی آورند.

مصطفی البرغوثی رئیس جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز تاکید کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه جنایتی است که عزم و اراده ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود را جزم‌تر خواهد کرد.

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس پیش تر در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در اظهاراتی گفته بود: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ترور جنایتی تروریستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha