۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85554303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای خون در سبزوار پنج درصد افزایش یافت

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۱
کد خبر: 85554303
اهدای خون در سبزوار پنج درصد افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: مشارکت فعالانه شهروندان سبزواری در زمینه اهدای خون، موجب افزایش پنج درصدی این امر نوع‌دوستانه در سال جاری شد.

دکتر پرستو جمیلی روز پنجشنبه به مناسبت روز ملی اهدای خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال ۶ هزار و ۱۳۵ نفر در این شهرستان برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که پنج هزار و ۲۱۲ نفر آنان موفق به اهدای خون شدند که میزان مراجعه و خون‌دهی نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۶ و پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس پایگاه انتقال خون سبزوار بیشترین آمار را در بین پایگاه‌های انتقال خون استان به خود اختصاص داده است.

وی شمار اهداکنندگان مستمر خون سبزوار در سال جاری را سه هزار و ۶۲ نفر عنوان کرد و گفت: این رقم ۵۹ درصد مجموع اهداکنندگان خون امسال شهرستان را شامل می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار، اهداکنندگان مستمر را شامل کسانی دانست که سالانه دست‌کم ۲ بار اهدای خون داشته باشند.

دکتر جمیلی، مجموع فراورده های خونی توزیع شده بین بیمارستان‌های زیر پوشش این پایگاه در غرب خراسان رضوی و نیز ارسالی به اداره کل انتقال خون مشهد در سال جاری را هفت هزار و ۳۲۳ واحد شامل خون فشرده شده، پلاسمای منجمد تازه، خون فیلتر شده، کرایو و پلاکت عنوان کرد.

پایگاه انتقال خون سبزوار بیمارستان های سبزوار، جوین، جغتای و نیز بردسکن را زیر پوشش دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha