زوار اربعین با هفت هزار دستگاه اتوبوس بین‌ شهری جابجا می‌شوند

ایلام - ایرنا - مدیرکل حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری کشور با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی در همه مرزهای از جمله مرز مهران فراهم شده است، گفت: هفت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار اربعین در نظر گرفته شده است.

داریوش باقرجوان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پایانه مسافربری برکت شهر مهران، اظهار کرد: ظرفیت ناوگان صنایع، کارخانجات، معادن، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی در ایام اربعین برای جابجایی زوار و انتقال به مرزهای کشور پای کار خواهد آمد.

وی با بیان اینکه تعداد ناوگان حمل‌ و نقل عمومی بین‌شهری زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نزدیک به ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه است، افزود: از این تعداد هفت هزار دستگاه در وضعیت مطلوب قرار دارند که امکان پیمایش مسافت‌های بلند و متوسط(۳۵۰ کیلومتر) را دارند که در ایام اربعین برای جابجایی زوار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری کشور یادآور شد: همچنین ظرفیتی حدود چهار هزار دستگاه اتوبوس و ... نزد صنایع، کارخانجات، معادن، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیره به‌منظور ایاب و ذهاب پرسنل‌ مربوطه وجود دارد که تلاش می‌شود با همکاری و تعامل مسئولان این دستگاه‌ها و نهادها، برای تسهیل در تردد زوار این ظرفیت را حداقل ۱۰ روز (چند روز پیش از ایام اربعین، حین و چند روز پس از آن) پای کار بیاورند و ناوگان اتوبوسی کشور را در ایام اربعین یاری کنند.

باقرجوان بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۴۸ درصد از متقاضیان ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر رفت از طریق مرز مهران خارج شدند اما این میزان در زمان برگشت زوار به کشور و بعد از ایام اربعین از طریق مرز مهران به ۶۸ درصد رسید.

زوار اربعین با هفت هزار دستگاه اتوبوس بین‌ شهری جابجا می‌شوند

وی با بیان اینکه طی سال گذشته هنگام بازگشت زوار در یک روز، ۸۵ هزار نفر از پایانه مرزی مهران( حاج قاسم سلیمانی) از طریق ناوگان عمومی از مرز خارج شدند، گفت: از ابتدای ماه صفر ناوگان حمل و نقل عمومی به تدریج وارد پایانه مرزی مهران می‌شود و کار خدمات رسانی آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یادآور شد: امسال برای اربعین با توجه به افزایش دمای هوا و گرم بودن شرایط آب و هوایی بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که از ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله اتوبوس استفاده کنند.

باقرجوان خاطرنشان کرد: امسال هم با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد مسافران و زائران نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت، بنابراین برنامه‌ریزی برای تکمیل این ناوگان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

بر اساس آمار اعلامی در اربعین سال گذشته بیش از ۵۰ درصد زائران از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha