۲۰ درصد مساحت شهر مهاباد، بافت فرسوده است

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85554382
۲۰ درصد مساحت شهر مهاباد، بافت فرسوده است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: ۲۰ درصد مساحت این شهر مربوط به بافت فرسوده است که هزاران نفر در این مناطق زندگی می کنند و باید برای بهبود عمرانی این مناطق برنامه ریزی جامع صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سوران کریمی روز چهارشنبه در جلسه ستادبازآفرینی شهری مهاباد اظهار کرد: طبق آخرین آمار ستاد بازآفرینی (سال ۱۳۹۵) حدود ۴۸ هزار نفر از جمعیت شهری مهاباد شامل ۷۰ هزار نفر در سکونت گاه های غیر رسمی و بافت های ناکارآمد زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر مهاباد نیز وجود دارد که در تداوم شرایط موجود تاثیر مستقیم دارد.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد با بیان اینکه خدمت رسانی به این مناطق در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهد شد، افزود: ۱۴۲ پروانه ساخت نیز در این مناطق صادر شده که ۹۷ درصد مطابق برنامه ابلاغی است.

کریمی افزود: در این مدت نیز احداث سالن ورزشی و ۲ مدرسه در همین مناطق فرسوده شامل پشت تب و باغ شایگان در مرحله اتمام قرار دارد و زمین های نیز به پروژه های مختلف خدماتی و درمانی واگذار شده است.

۲۰ درصد مساحت شهر مهاباد، بافت فرسوده است

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بدو عملیات تاکید کرد و گفت: امکان برخورد با متخلفان پس از ساخت و احداث مشکل و دارای طبعات اجتماعی خواهد بود.

حسن عباسی تاکید کرد: شهروندان باید با اطلاع رسانی از طرح های تشویقی و امتیازهای موجود برای اصلاح و بازسازی بافت های فرسوده آگاه شوند.

وی یادآور شد: بافت فرسوده علاوه بر این که سیمای شهر را از توسعه و عمران دور می‌کند، در مواقع بروز بحران و حوادثی نظیر زلزله، خسارت‌های مادی فراوان و تلفات انسانی زیادی را بر جای می‌گذارد.

شهر ۱۸۲ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع مساحت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha