معاون استاندار خوزستان: زیرساخت‌های اربعین حسینی شلمچه در حال تکمیل است

آبادان - ایرنا - معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان و فرمانده قرارگاه اربعین حسینی شلمچه گفت: زیرساخت‌های پیش بینی شده برای تردد آسان و بدون مشکل زائران اربعین حسینی از مرزشلمچه در حال اجرا و قبل حرکت آنها تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ولی الله حیاتی چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسنی در شلمچه اظهار کرد: مواکب حسینی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی مشغول آماده سازی هستند و مواکب اربعین شهرستان ‌های آبادان و خرمشهر شروع خدمات رسانی از اول ماه صفر آغاز خواهد شد.

وی به تشکیل اتاق مشترک برای برطرف کردن مشکلات احتمالی در تردد زائران و خودروهای حامل تجهیزات مواکب ایرانی مستقر با در عراق با مقام‌های مسئول عراقی در مرزشلمچه اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای تسریع در انجام کارها با این اتاق هماهنگ باشند.

حیاتی بیان کرد: از میدان مقاومت تا پارکینگ اربعین شلمچه نظافت و پاکسازی توسط شهرداری تهران، یادمان شهدای شلمچه تا پایانه مرزی شلمچه توسط شهرداری شیراز و منطقه آزاد اروند انجام خواهد شد و شهرداری‌های معین نیز نظافت موقعیت‌های هر شهرستان مستقر در مسیر را برعهده دارند ضمن اینکه ۳۰ دستگاه حمل زباله در شلمچه مستقر خواهند شد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان افزود: گروه‌های عملیاتی از آبفا و برق برای خدمات رسانی از مرکز استان در شلمچه مستقر شوند تا اداره‌های آب و برق خرمشهر با توجه به گرمای شدید هوا، در خدمت رسانی به مردم این شهرستان با مشکلی مواجه نشوند.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی شلمچه به سرپوشیده شدن سه کیلومتر از مسیر مواکب تا نخستین گیت بازرسی در نزدیکی پایانه مرزی شلمچه اشاره کرد و گفت: مسیر به وسیله سایه‌بان‌هایی به عرض ۱۲ و ارتفاع پنج متر به صورت توری مسقف خواهند شد و دوربین پایش تصویری و نور مورد نیاز آن نیز تامین می‌شود.

طرح‌های عمرانی شلمچه تا پانزدهم مرداد ماه به پایان خواهد رسید

معاون استاندار و فرماندار شهرستان خرمشهر گفت: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظایف خود مشغول انجام تعهد خود هستند و طرح‌های عمرانی شلمچه تا پانزدهم مرداد ماه به پایان خواهد رسید.

مسعود خواست‌خدایی گفت: با توجه به ظرفیت محدود دستگاه‌های اجرایی شهرستان خرمشهر و به منظور قطع نشدن خدمات شهری نیاز است دستگاه‌های خدمات رسان سایر شهرستان برای کمک به شلمچه اعزام شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آماده سازی پارکینگ بزرگ اربعین حسینی شلمچه اشاره کرد و بیان داشت: نصب تجهیزات برق پارکینگ شلمچه در حال انجام است و تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

خواست‌خدایی گفت: برای راهنمایی بهتر زائران از محل استقرار پارکینگ‌ها در خرمشهر و شلمچه نقشه زائر تهیه و در ابتدای مسیر شلمچه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

استقرار سه جایگاه سوخت ویژه اربعین در خرمشهر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: سه جایگاه سیار عرضه بنزین در مسیر زائران اربعین حسینی مستقر از اهواز تا شلمچه نصب خواهد شد.

محمد بنی‌سعید اظهار کرد: به منظور رفاه حال زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تسهیل در امر سوخت رسانی به وسایل نقلیه زائران، ۲ جایگاه سیار عرضه سوخت بنزین توسط منطقه آبادان در ورودی شهرستان خرمشهر و یک جایگاه نیز در ۵۵ کیلومتر خرمشهر از مسیر اهواز مستقر خواهد شد.

وی افزود: در صورت در اختیار قرار گرفتن مکان و فضای مناسب در شلمچه برای احداث ایستگاه توزیع گاز مایع، سیلندر گاز مواکب نیز تامین و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

استقرار ۱۰ پایگاه‌های موقت اورژانس پیش بیمارستانی در شلمچه

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:۱۰ پایگاه‌ها موقت اورژانس پیش بیمارستانی جهت پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین حسینی در شلمچه مستقر شدند.

سید محمد محمدی اظهار کرد: تاکنون پنج پایگاه‌ موقت اورژانس پیش بیمارستانی تاکنون در فضای ۲ هکتاری در شلمچه مستقر شدند و تا قبل از شروع حرکت زائران اربعین پایگاه مسیر نیز کامل و ۱۵ اتاق سرد در مرز شلمچه احداث خواهد شد.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha