۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85554399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور یک تیم خوزستانی در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85554399
حضور یک تیم خوزستانی در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور

اهواز - ایرنا - در حالی که بیش از ۸۰ درصد ترکیب تیم ملی در بازی‌های المپیک را کشتی‌گیران خوزستانی تشکیل می‌دهند اما فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی کشور با حضور یک نماینده از خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی کشور در حالی از نیمه اول شهریورماه آغاز می‌شود که تنها یک نماینده از استان خوزستان در این پیکارها حاضر خواهد بود.

تیم شهرداری مسجدسلیمان، تنها نماینده خوزستان در این پیکارها بوده که با تیم‌های نفت و گاز زاگرس جنوبی و مقاومت البرز هم گروه است.

تیم‌های رعد پدافند ارتش، دانشگاه آزاد قم و آلینوس دیگر تیم‌های حاضر در گروه دوم این رقابت‌ها هستند.

فصل گذشته سه تیم خوزستانی گروه ملی صنعتی فولاد ایران، سینا صنعت ایذه و شهرداری مسجدسلیمان در رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی کشور حضور داشته و در نهایت تیم گروه ملی عنوان قهرمانی مسابقات را به خود اختصاص داد.

با وجود اینکه خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور به شمار می‌رود و هر ساله عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را به خود اختصاص می‌دهد در فصل جدید مسابقات به دلیل عدم اسپانسر مناسب، تنها با یک نماینده شرکت می‌کند.

نبود حمایت‌کننده مالی در استان باعث می‌شود تا بخش زیادی از کشتی‌گیران خوزستانی برای دیگر استان‌ها به میدان بروند در حالی که پنج نفر از ترکیب ۶ نفره تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس، خوزستانی هستند واین مهم برای اولین بار در تاریخ ورزش خوزستان و رشته کشتی رخ داده است.

بی تفاوتی شرکت‌ها و ارگان‌های استان نسبت به تیمداری برخی از رشته‌های ورزشی از جمله کشتی فرنگی موجب شده تا بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان خوزستانی، انگیزه چندانی برای فعالیت در استان نداشته باشند لذا می‌طلبد که مسئولان استان و به ویژه نمایندگان مجلس در این قضیه ورود کنند.

با وجود شرکت‌ها و صنایع بزرگی که در استان خوزستان وجود دارد، انتظار می رود که نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود اهتمام بیشتری داشته و از ورزشکاران قهرمان استان حمایت کنند.

خوزستان در بسیاری از رشته‌های ورزشی سرآمد کشور بوده و اغلب ورزشکاران استان در تیم‌های ملی حضور دارند؛ چیزی که در دیگر استان‌های کشور کمتر مشاهده می‌شود اما با این وجود حمایت لازم از این عده صورت نمی‌گیرد.

پنج کشتی‌گیر خوزستانی حاضر در بازی‌های المپیک متعلق به پنج شهرستان بوده که نشان‌دهنده گسترش این رشته در سرتاسر استان است. از طرفی تیم‌های کشتی فرنگی خوزستان در تمام رده‌های سنی، عنوان قهرمانی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

رمضان جمالپور رییس هیات کشتی خوزستان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: رشته کشتی در سه سال گذشته به نوعی جور ورزش خوزستان را کشیده و طی این سال‌ها چندصد مدال ملی، بین المللی، آسیایی و جهانی برای ورزش خوزستان کسب کرده و می‌توان گفت موفق‌ترین و پرمدال‌ترین هیات ورزشی استان خوزستان هستیم.

وی افزود: در سه سال اخیر بیشترین نفرات را در ترکیب تیم‌های ملی کشتی فرنگی داشتیم تا حدی که ۷۰، ۸۰ درصد ترکیب تیم‌های ملی را خوزستانی‌ها تشکیل داده‌اند. همچنین در تمام رده های سنی تیم‌های ملی، مربی داشته‌ایم. سال گذشته ۶ نفر از ترکیب ۱۰ نفره تیم ملی در رقابت‌های جهانی خوزستانی بود که خوشبختانه سه مدال جهانی به دست آوردیم و این اتفاق برای اولین بار رقم خورد.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: با توجه به عملکرد رو به رشد کشتی‌گیران استان در چند سال اخیر انتظار داریم که شرکت‌ها و صنایع استان پای کار آمده و حامی این رشته در رقابت‌های مختلف باشند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار خوزستانی در رشته کشتی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha