۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85554444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری دانشگاه کردستان و اورال روسیه برای تبادل استاد و دانشجو

سنندج- ایرنا- مسئولان دانشگاه کردستان و دانشگاه اورال روسیه در جلسه مشترکی بر همکاری برای برگزاری دوره های مشترک و تبادل استاد و دانشجو موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه کردستان و دانشگاه اورال روسیه در راستای تعمیق روابط علمی و فرهنگی میان ایران و روسیه، روز چهارشنبه به صورت وبیناری جلسه مشترکی برگزار کردند.

در این جلسه، طرفین بر گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی تاکید کردند و برنامه‌هایی برای تبادل دانشجو و استاد، برگزاری دوره‌های مشترک زبان و همچنین تجهیز کلاس‌های زبان روسی در دانشگاه کردستان تصویب شد.

بر اساس این توافق، دانشگاه اورال روسیه متعهد شد کلاس‌های مجهزی را برای آموزش زبان روسی در دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه کردستان ایجاد و مدرسان مجربی را برای تدریس زبان روسی به این دانشگاه اعزام کند.

علاوه بر این، دانشگاه اورال روسیه اعلام آمادگی کرد تعدادی از دانشجویان دانشگاه کردستان را در تابستان سال ۲۰۲۵ در مدارس تابستانی خود پذیرش کند و تمامی هزینه‌های مربوطه را بر عهده بگیرد.

در مقابل، دانشگاه کردستان نیز متعهد شد مدرسان توانمندی را برای آموزش زبان فارسی و کردی به دانشجویان روسی معرفی یا اعزام کند.
همچنین، دانشگاه کردستان برنامه‌هایی را برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت تابستانی یا زمستانی برای دانشجویان روسی در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha