بازارچه تولید و عرضه احسان در بیرجند راه‌اندازی شد

بیرجند - ایرنا - بازارچه تولید و عرضه احسان در روز بازار بیرجند با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهردار و جمعی از مسئولان استانی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهردار بیرجند روز چهارشنبه در آیین افتتاح بازارچه تولید و عرضه احسان گفت: علاوه بر اقدامات روبنایی و پروژه‌های عمرانی، رسالت فرهنگی و اجتماعی شهرداری که مغفول مانده بود در دوره جدید مدیریت شهری احیا شد.

مهدی بهترین افزود: در همین راستا با نهادهای موثر از جمله کمیته امداد ارتباط برقرار شد و تفاهم نامه‌هایی منعقد کردیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد یادآور شد: بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۰ غرفه در روز بازار بلوار مسافر برای کارگاه تولیدی، مشاغل خرد خانگی و بازارچه محصولات با تخفیف ۵۰ درصدی اجاره بها به مددجویان کمیته امداد اختصاص می‌یابد.

شهردار بیرجند گفت: همچنین شهرداری املاک رها شده در اختیار خود را بازسازی کرد و به فروش محصولات بومی و محلی، راه‌اندازی مجتمع‌های توانمندسازی و خانه صنایع دستی اختصاص داده است.

وی به راه‌اندازی مجتمع فوریت‌های اجتماعی در شهر اشاره کرد و گفت: این مجتمع برای پذیرش متکدیان، معتادان و در راه ماندگان راه‌اندازی شده که با این زیرساخت زمینه جذب و اشتغال ۱۲ نفر بهبودیافته در شهرداری بیرجند فراهم شد.

بهترین با بیان اینکه ۳۵ غرفه در روزبازارهای سطح شهر با تخفیف ۳۰ درصدی به مددجویان کمیته امداد واگذار شده است افزود: در مجموع ۱۵۳ غرفه از ۶۰۰ غرفه در اختیار شهرداری به مددجویان کمیته امداد واگذار شده تا محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند.

وی همچنین از جمع‌آوری بیش از ۲۵۰ متکدی و کارتن خواب از ابتدای امسال در شهر بیرجند خبر داد و گفت: نیمی از این آمار را بانوان تشکیل می‌دهد اما مجتمع ویژه نگهداری آنها را نداریم لذا انتظار می‌رود کمیته امداد در زمینه ساخت مرکز نگهداری زنان آسیب دیده همکاری داشته باشد.

همچنین در این آیین تفاهم‌نامه واگذاری ۲۰ غرفه از روز بازار بلوار مسافر به مددجویان کمیته امداد بین شهردار بیرجند و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به امضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha