کیفیت آب رودخانه سن به حالت عادی برگشت

تهران- ایرنا- نگرانی‌هایی وجود داشت که سطح باکتری‌ها در آب رودخانه سن بیش از حد بالا باشد که منجر به تعویق‌ برخی مسابقات شده بود و این مسئله در روزهای اخیر حل شد.

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر عقب افتادن بخشی از رقابت‌های رشته سه‌گانه المپیک که باید در رودخانه سن برگزار می‌شد منتشر شد. دلیل این اتفاق بالا رفتن سطح باکتری‌های آب این رودخانه بود که موحب مریضی ورزشکاران می‌شد و برگزارکننده‌های مسابقات تصمیم گرفتند که برای حفظ سلامت ورزشکاران، این بخش از مسابقات را به زمان دیگری موکول کنند.

پس از چند روز تأخیر و عدم اطمینان در مورد کیفیت آب در رودخانه سن، مسابقات سه‌گانه المپیک زنان و مردان، از جمله بخش شنا در آبراه مشهور پاریس، امروز(چهارشنبه) ادامه پیدا کرد. تصمیم برای ادامه شنا در رودخانه سن برای مسابقات سه‌گانه یک پیروزی بزرگ برای پاریس، برگزارکنندگان المپیک و ورزشکاران است.

مقامات شهر میزبان یک طرح شامل ۱.۴ میلیارد یورو بهبود زیرساخت‌ها را برای پاکسازی رودخانه سن که مدت‌ها آلوده بود انجام دادند و اصرار کردند که بخش شنای مسابقات سه گانه و مسابقات شنای ماراتن هفته آینده با خیال راحت در رودخانه برگزار می‌شود. در اوایل روز چهارشنبه گفته شد که آخرین آزمایشات آب نشان داد که کیفیت همسان با استانداردها است.

کیفیت آب در رود سن به طور مستقیم تحت تأثیر بارندگی است که می تواند منجر به جاری شدن آب فاضلاب به رودخانه شود. در مراسم افتتاحیه المپیک روز جمعه نیز باران شدیدی بارید و باران تا روز شنبه نیز ادامه داشت. به همین بررسی‌های آب این رودخانه که قبل از شروع المپیک اساندارد بود، کیفیت خود را از دست داد. حتی یک جرعه از آب آلوده رودخانه سن می‌تواند منجر به اسهال شود و میکروب می‌تواند باعث بیماری‌هایی مانند عفونت در دستگاه ادراری یا روده شود.

البته خورشید و گرما تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت آب دارد که امید می‌رود موج گرمای روزهای آینده که در بیشتر مناطق فرانسه رخ خواهد داد، به بهبود کیفیت آب به اندازه کافی برای ادامه شنا کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha