۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85554555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش سازمان ملل از شکنجه‌های مرگبار فلسطینی‌های زندانی در اسرائیل

تهران- ایرنا- دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی ۲۳ صفحه‌ای و براساس شواهد مستند، از آزار و اذیت و شکنجه مرگبار زندانیان فلسطینی در چنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، گزارش دیروز سه شنبه دفتر حقوق بشر سازمان ملل، نشان می‌دهد که در پی آغاز حملات تلافی جویانه اسرائیل به غزه پس از تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، هزاران فلسطینی به زور از غزه و حتی پناهگاه‌ها به بازداشتگاه های اسرائیل برده شده و در آن تحت شکنجه قرار گرفته اند؛ شکنجه هایی که مطابق این گزارش منجر به مرگ ده ها نفر شده است.

در این گزارش ۲۳ صفحه‌ای که براساس مصاحبه با بازداشت شدگان آزاد شده و شاهدان نگاشته شده، آمده است: بسیاری از فلسطینیانی که از زمان حملات در تاریخ ۷ اکتبر در غزه دستگیر شده بودند، هنگام فرار از حمله نظامی اسرائیل از مدارس و بیمارستان هایی که در آن پناه گرفته بودند، دستگیر شده اند.

مطابق این گزارش، اغلب فلسطینی‌ها پیش از انتقال به سرزمین‌های اشغالی با چشم بند و پابند به مراکز نظامی «قفس مانندی» منتقل شده و مجبور بودند هیچ چیزی غیر از پوشک بر تن نداشته باشند. در این گزارش آمده است که ۵۳ زندانی در بازداشتگاه اسرائیل جان خود را از دست داده اند.

فولکر ترک کمیسر عالی سازمان ملل در بیانیه‌ای که به این گزارش اضافه شده، آورده است: شواهد جمع‌آوری‌شده توسط دفتر من و سایر نهادها حاکی از مجموعه‌ای از اعمال وحشتناک مانند القای حس خفگی با آب، رها کردن سگ‌ها به سمت بازداشت‌شدگان و اقدامات دیگر بوده که نقض آشکار قوانین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بین‌المللی بشردوستانه است».

وی در ادامه این بیانیه خواستار آزادی فوری سایر بازداشت شدگان و اسرای در دست حماس پس از حمله ۷ اکتبر حماس شد.

از سوی دیگر، اسرائیل اعلام کرده است که در حال بررسی اتهامات مربوط به بدرفتاری با زندانیان در تاسیسات نظامی خود است.

گفته می شود رژیم صهیونیستی قصد دارد پس از انتقادهای شدید جهانی، بازداشتگاه «سدی تیمان» در «صحرای نقب» را که در گزارش سازمان ملل و گروه حقوق فلسطینیان به عنوان محل آزار زندانیان از آن یاد شده، تعطیل کند.

پیش از این و در ماه مه سال جاری میلادی (اردیبهشت) وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی اتهامات مربوط به سوء استفاده اسرائیل از زندانیان فلسطینی است.

در هفته جاری نیز روزنامه واشنگتن در مصاحبه با برخی شاهدان و زندانیان آزاد شده از چنگ رژیم صهیونیستی، به آزار جنسی، سیستماتیک و مرگبار فلسطینی‌ها اذعان داشت و بازداشتگاه سدی تیمان را «گوانتانامویی دیگر» توصیف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha