۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85554614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیش میزبان مسابقات قهرمانی پرورش اندام جهان ۲۰۲۴ است

بیرجند - ایرنا - رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران گفت: هفتاد و هشتمین دوره مسابقات پرورش اندام و فیتنس چلنج مردان جهان ۲۰۲۴ به میزبانی کیش برگزار می‌شود که از ورزشکاران همه استان‌ها دعوت می‌کنیم در این مسابقات حداقل به عنوان کلاس درس شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمهدی نصیرزاده روز چهارشنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان جنوبی افزود: اکنون ۲۰۵ کشور عضو فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام هستند که حداقل ۱۰۰ کشور در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون از سال ۲۰۰۸ به بعد در هیچ رشته‌ای میزبان مسابقات قهرمانی جهان‌ نبوده‌ایم و امسال فدراسیون جهانی را با دیپلماسی خیلی خوب مجاب کردیم تا میزبانی مسابقات را بر عهده بگیریم.

رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران، باارزش ترین دارایی این فدراسیون را نیروی انسانی آن دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما حفظ این سرمایه انسانی است لذا نباید حمایت‌های خود در زمینه‌های مختلف را از ورزشکاران کشور دریغ کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به جایگاه فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی چه بخواهیم چه نخواهیم گاهی اوقات این فدراسیون با تربیت قهرمانان جهانی و ملی و کسب مدال‌های طلایی حتی به وزارت ورزش و جوانان هم تنه می‌زند.

نصیرزاده ادامه داد: اکنون ۸۵ درصد باشگاه‌های فعال کشور با بیشترین تعداد مربی‌ها متعلق به رشته بدنسازی و پرورش اندام هستند که این مهم سبب ایجاد اشتغال، کارآفرینی و شور و شوق نشاط در کشور شده است.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۰ درصد کل مدال‌های ما متعلق به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بوده و در سطح جهان حرف برای گفتن داریم.

رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران گفت: یکی از سیاست‌های فدراسیون و دولت سیزدهم این بود که میزبانی مسابقات را به مناطق کم برخوردار ببریم تا ضمن رعایت و توازن عدالت، آن منطقه نیز مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

کیش میزبان مسابقات قهرمانی پرورش اندام جهان ۲۰۲۴

وی از آمادگی فدراسیون بدنسازی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مسابقات قوی ترین مردان جهان به میزبانی شهرستان قاینات پیگیری و برگزار خواهد شد.

نصیرزاده تاکید کرد: هرچه عملکرد هیات بدنسازی و پرورش اندام در استان‌ها بیشتر و بهتر باشد ما نیز حمایت فدراسیون در حوزه‌های مختلف را بیشتر خواهیم داشت.

وی با اشاره به متین سیروسی عضو تیم ملی پرورش اندام ایران و قهرمان ماسکولار جهان و محتشم خزیمه از بدنسازان پیشکسوت و قهرمان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این افراد خراسان جنوبی دارای ورزشکاران و پیشکسوتان زیادی در رشته‌های بدنسازی است که باید اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان استان حمایت‌های لازم را از این افراد داشته باشند.

رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران تاکید کرد: این ورزشکاران و قهرمانان برای استان کم برخوردار خراسان جنوبی فرصت‌های بی انتهایی رقم خواهند زد اما نیاز به حمایت و توجه بیش از پیش مسئولان استان دارند.

وی در ادامه از بالا بودن آمار دوپینگ به عنوان یکی از معضلات و چالش‌های فدراسیون بدنسازی در ایران یاد کرد و گفت: بدنسازی و پرورش اندام باید به سمت ورزش پاک برود درغیر اینصورت در سطح جهان اعتبار و ارزش خود را از دست خواهیم داد.

نصیرزاده از بالا بودن آمار دوپینگ در رشته پاورلیفتینگ خبر داد و افزود: سال گذشته طبق اعلام فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام، نمونه دوپینگ پنج ورزشکار ایرانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اسپانیا مثبت و منجر به تعلیق این رشته شد.

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان خراسان جنوبی با حضور ۲۳ نفر اعضا و سه نامزد برگزار شد که در این مجمع قاسم قانونی انصراف و علی کهنسال و همچنین مجتبی فرهادپور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مجتبی فرهادپور با کسب ۲۰ رای به عنوان رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان انتخاب شد.

همچنین با رای اعضای مجمع، شکوفه درانی پور به عنوان نایب رئیس، الهه زینلی خزانه دار و محمد امین محمد پرست به عنوان عضو هیات رییسه انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha