تجمع یاسوجی‌ها در اعتراض به ترور شهید "اسماعیل هنیه"

یاسوج - ایرنا - تجمع اعتراضی شهروندان یاسوجی در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه به دست رژیم صهیونیستی عصر امروز چهارشنبه دهم مرداد ۱۴۰۳ در میدان هفتم تیر این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تجمع خودجوش مردم یاسوج در میدان هفتم تیر این شهر برگزار و اعتراض خود را به سیاست های دوگانه و سکوت مدعیان حقوق بشر در غرب نسبت به شهادت اسماعیل هنیه اعلام کردند.

یاسوجی ها در این تجمع با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، « مرگ بر اسرائیل»، «ما مردم کوفه نیستیم علی تنها بماند»، « حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» و « عزا عزاست امروز همرزم شهیدان پیش خداست امروز» نفرت و انزجار خود را از این رژیم بیان داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با محکوم کردن عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در خاک ایران، گفت: اینها فکر کردند اگر رهبران جبهه مقاومت را شهید کنند این جبهه از بین می‌رود، اما کور خواندند که بخواهند ندای مقاومت را خاموش کنند.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه ملت ما و جبهه مقاومت با شهادت زنده‌تر خواهد شد و پیروزی در آینده از آن جبهه مقاومت و فلسطین است، افزود: اسراییل خطای بزرگی انجام داد و میهمان ما را به شهادت رساند و قطعا ما مجازاتی سخت برای آنها داریم.

به گزارش ایرنا، بامداد امروز چهارشنبه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ۲۳ ماه می سال ۱۹۶۳ در اردوگاه پناهندگان الشاطی در نوار غزه به دنیا آمد، جایی که والدینش پس از روز نکبت در سال ۱۹۴۸ (سالروز آواره شدن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی خود) از شهر عسقلان فلسطین به آنجا آواره شدند.

وی در سال ۱۹۸۷پس از اخذ مدرک ادبیات عرب از دانشگاه اسلامی غزه فارغ التحصیل شد و سپس در سال ۲۰۰۹ موفق به اخذ مدرک دکترا از این دانشگاه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha