استرالیا بر حمایت از کره جنوبی در برابر تهدیدات احتمالی کره شمالی تاکید کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه استرالیا، در جریان سفر خود به سئول، همبستگی کشورش با کره جنوبی را در مقابل اقدامات نظامی احتمالی کره شمالی اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه کره تایمز، پنی وانگ در یک نشست خبری ادعا کرد: ما با کره جنوبی در برابر اقدامات بی‌ثبات‌کننده و تشدیدکننده کره شمالی همبستگی داریم. این به معنای همکاری کره جنوبی و استرالیا برای جلوگیری از تجاوز و تضمین صلح و ثبات است.

وانگ با طرح ادعای انتقال غیرقانونی تسلیحات بین کره شمالی و روسیه، آن را محکوم کرد و متعهد شد که از تلاش‌های سئول برای ایجاد مکانیسم نظارتی جدید به جای هیات کارشناسان سازمان ملل که در آوریل (فروردین) منحل شد، حمایت کند.

وزیر امور خارجه استرالیا با اشاره به نام رسمی کره شمالی، افزود: ما معتقدیم شفافیت در تضمین جامعه بین‌المللی در مورد فعالیت‌های کره شمالی برای ثبات جهانی مهم است و از تلاش‌های کره جنوبی برای بازگرداندن این شفافیت حمایت می‌کنیم.

وی در این نشست خبری همچنین بر اهمیت صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره برای کل منطقه تأکید کرد.

وانگ در سفر دو روزه خود به سئول با یون سوک یول رییس‌جمهور و چو تائه یول وزیر امور خارجه کره جنوبی، دیدار و از یک منطقه غیرنظامی بازدید کرد.

وزیر امور خارجه استرالیا آخرین پیمان نظامی بین کره شمالی و روسیه را به عنوان عاملی بی‌ثبات‌کننده و خطرناک برای جهان محکوم کرد.

وانگ به بحث‌های جاری درباره پیوستن احتمالی کره جنوبی به «آکوس ۲» (پیمان امنیتی سه جانبه بین استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا) اشاره کرد و توضیح داد که این پیمان شامل دو ستون اصلی است: ستون یک برای دستیابی به زیردریایی‌های مجهز به انرژی هسته‌ای و ستون ۲ برای همکاری در زمینه‌های فناوری پیشرفته.

وی اظهار داشت که کره و تعدادی از کشورهای دیگر برای پیوستن به ستون ۲ علاقه‌مند هستند اما اولویت فوری استرالیا ستون یک است زیرا این پروژه‌ای بسیار بزرگ برای این کشور به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha