خروش و جوشش مردم سمنان در پی شهادت اسماعیل هنیه + فیلم

سمنان - ایرنا - مردم دارالمرحمه سمنان با اجتماع پرشور خود ترور شهید اسماعیل هنیه رهبر مقاومت فلسطین را به دست رژیم صهیونیستی محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، مردم سمنان در نقاط مختلف این استان در پی شهادت اسماعیل هنیه با مشتی محکم و فریادی غرا این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

مردم دارالمرحمه سمنان با سردادن شعارهایی از جمله مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل حمایت خود از مردم مظلوم جبهه مقاومت را فریاد زدند.

مردم شهر سمنان در گروه‌های سنی مختلف از کودکان گرفته تا ریش‌سفیدان همه در کنار هم با اجتماع در معراج‌الشهدا فریاد استکبارستیزی سردادند و حمایت خود از مردم مظلوم غزه را اعلام کردند.
مادران در حالی که نوزاد خود را در هوای گرم تابستانی در آغوش داشتند، فرد سالخورده‌ای که به زحمت یارای قدم برداشتن داشت، جوانان پرشور و با صلابت همه در اجتماع محکومیت شهادت اسماعیل هنیه یک حرف مشترک داشتند، آن هم استکبارستیزی بود.
حاضران در اجتماع محکومیت اسماعیل هنیه اظهار داشتند مدعیان حقوق بشر کجایند، چرا مستکبران و تروریست‌ها جولان می‌دهند و مدعیان حقوق بشر در قبال جنایت‌ها واکنشی ندارند.

ترور از ویژگی‌های انسان‌های خوار/ دشمنان منتظر پاسخ سخت باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم(عج) استان سمنان در آیین اجتماع مردم سمنان در محکومیت اسماعیل هنیه با بیان اینکه ترور از ویژگی‌های افراد خار و ذلیل است افزود: دشمنان به دلیل ناتوانی در رویارویی دست به ترور می زنند.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی افزود: شهید اسماعیل هنیه از شهادت هراسی نداشت، اما چون شهادت ایشان در خاک جمهوری اسلامی ایران بود، در مقابل این حادثه تروریستی سکوتی وجود ندارد و دشمنان باید منتظر انتقام سخت باشند.

وی اضافه کرد: بیرق جبهه مقاومت با شهادت رهبر حماس زمین نمی‌ماند و افراد لایق دیگر پرچم حزب‌الله را بلند نگه‌می‌دارند و راه شهید اسماعیل هنیه را ادامه خواهند داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: مردم غزه در طوفان‌الاقصی کارستان کردند و شهادت هزاران بی‌گناه غزه نشان از درماندگی و خشم دشمنان است.

حجت‌الاسلام حسینی دیباجی اظهار کرد: امروز بلندترین پرچم اسلام در دست مردمان غزه است و جوانان و دنیای امروز به دلیل مقاومت مردم غزه به اسلام روی آوردند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که از روز گذشته (نهم مرداد) برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ایران حضور داشت و در این مراسم شرکت کرد، بامداد امروز (دهم مرداد) همراه با یکی از محافظانش در اقدامی تروریستی به شهادت رسید. روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ۲۳ ماه می سال ۱۹۶۳ در اردوگاه پناهندگان الشاطی در نوار غزه به دنیا آمد، جایی که والدینش پس از روز نکبت در سال ۱۹۴۸ (سالروز آواره شدن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی خود) از شهر عسقلان فلسطین به آنجا آواره شدند.

وی در سال ۱۹۸۷پس از اخذ مدرک ادبیات عرب از دانشگاه اسلامی غزه فارغ التحصیل شد و سپس در سال ۲۰۰۹ موفق به اخذ مدرک دکترا از این دانشگاه شد.

فعالیت های سیاسی

اسماعیل هنیه فعالیت سیاسی خود را در «حزب اسلامی» در نوار غزه که نماینده شاخه دانشجویی اخوان المسلمین بود و جنبش مقاومت اسلامی از آن شکل گرفت، آغاز کرد.

هنیه پس از شهادت دکتر عبدالعزیز الرنتیسی از رهبران ارشد حماس در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس جنبش حماس در نوار غزه انتخاب شد.

در دسامبر ۲۰۰۵، هنیه در صدر فهرست انتخاباتی «تغییر و اصلاح» قرار داشت که در دومین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد.

جنبش حماس در ۱۶ فوریه ۲۰۰۶ اسماعیل هنیه را برای تصدی پست نخست وزیری فلسطین معرفی کرد و در ۲۰ همان ماه منصوب شد.

او در ماه مه ۲۰۱۷ به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین خالد مشعل انتخاب شد.

اسماعیل هنیه چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت که پیش از تهران، آخرین آن در سال ۲۰۰۳ و زمانی بود که جنگنده های رژیم اسرائیل در پی عملیات شهادت طلبانه گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، گروهی از رهبران مقاومت را هدف قرار دادند.

طوفان الأقصی

بلافاصله پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسماعیل هنیه در ویدئویی ظاهر شد که وی را در دفتر کارش در دوحه قطر در حال پیگیری گزارشی از رزمندگان گردان های عزالدین القسام نشان می دهد که در آن، رزمندگان حماس کنترل خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به دست گرفته بودند.

در ۱۰ آوریل، هفت نفر از اعضای خانواده اسماعیل هنیه از جمله سه پسر و تعدادی از نوه‌هایش، در بمباران رژیم صهیونیستی که خودروی حامل آنها را در اردوگاه ساحلی هدف قرار داد، به شهادت رسیدند. آنها برای عرض تبریک عید سعید فطر به ساکنان اردوگاه الشاطی به آنجا رفته بودند.

همچنین ۱۰ نفر از اعضای خانواده هنیه از جمله خواهرش در ۲۴ ژوئن در پی بمباران خانه آنها در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

هنیه درباره این حادثه گفته بود: خون خواهرم «ام ناهض» و فرزندان و نوه‌هایش با خون فلسطینی‌ها در نوار غزه، کرانه باختری و همه مکان‌هایی که مردم فلسطین در آن قرار دارند، آمیخته شده است.

او با بیان اینکه آنها در نبردی پیروزمندانه به شهادت رسیدند و جاودانه شدند، افزود که شهادت آنها تنها باعث تقویت مقاومت، پایداری در مسیر و یقین به پیروزی می‌شود.

شهادت و پیروزی آرمان ما است

اسماعیل هنیه پس از اطلاع از خبر شهادت فرزندان و نوه هایش نیز اظهار داشت: خون فرزندان و نوه های شهیدم گرانبهاتر از خون فرزندان مردم فلسطین نیست. خدا را شکر می کنم که شهادت سه پسرم و تعدادی از نوه هایم را به من ارزانی داشت.

وی در سخنرانی خود در سال ۲۰۱۴ در پاسخ به محاصره مداوم نوار غزه خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی گفت: «ما مردمی هستیم اگر تصمیم شما محاصره است، تصمیم ما پیروزی است و اگر تصمیم به زانو زدن غزه و مردم غزه را دارید، تصمیم ما این است که فقط در برابر خدا زانو بزنیم.

هنیه ادامه داد: همه تصمیم گیرندگان در داخل و خارج از فلسطین باید پیام این مردم را دریافت کنند که ما مردمی هستیم که شهادت را دوست داریم همانطور که دشمنان ما زندگی دنیوی را دوست دارند. ما عاشق شهادت دادن به آنچه رهبران برای آن جان باختند هستیم، کسانی که عاشق صندلی (پست و مقام) هستند، همه صندلی ها را بردارند و وطن را برای ما بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha